مرخصی آلودگی هوای مادران شاغل

دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان گفت: تدبیری که در قانون هوای پاک برای مقابله با این نقض غرضی که به واسطه عدم تعطیلی ادارات در چنین روزهایی حادث می شود، اندیشیده شده، پیش بینی موافقت نهادهای دولتی با مرخصی والدین شاغل و نه صرفا مادران شاغل! در شرایطی است که به دلایل اضطراری مدارس تعطیل می شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهیندخت ملاوردی با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود گفت:

"این روزها که همه از حق بشری هوای پاک محرومیم و اغلب کار مهدکودکها و مدارس ابتدایی به تعطیلی می کشد با این تصور که کودکان با ماندن در خانه ها از عوارض ناشی از شدت آلودگی هوا در امان بمانند، جسته گریخته مادران شاغلی را در کوچه و خیابان و آسانسور می بینیم که برای اینکه کودکانشان در منزل تنها نمانند، چاره ای جز این ندارند که آنها را در این شرایط خطرناک با خود به اداره یا منزل بستگان بکشانند؛ وضعیتی که در تعطیلی های ناشی از برودت هوا و روزهای برفی هم صادق است.

تدبیری که در قانون هوای پاک برای مقابله با این نقض غرضی که بواسطه عدم تعطیلی ادارات در چنین روزهایی حادث می شود، اندیشیده شده است پیش بینی موافقت نهادهای دولتی با مرخصی والدین شاغل- و نه صرفا مادران شاغل!- در شرایطی است که به دلایل اضطراری مدارس تعطیل می شوند.

امید است این مصوبه و مصوبات مشابه بر روی کاغذ باقی نمانده و در زمان‌ اجرا هم بار آن صرفا بر دوش ماردان شاغل سنگینی نکرده و پدران شاغل هم‌ در زمان هایی که همسرانشان در اخذ مرخصی های متعدد با معذوریت مواجهند، همراهی لازم را داشته باشند."

کد خبر 401569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.