دفن ۲۷ درصد از درگذشتگان کاشانی در دارالسلام گلابچی

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان از دفن ۲۷ درصد از درگذشتگان این شهر در شش ماه نخست امسال در دارالسلام گلابچی خبر داد.

غلامعلی ساران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با اشاره به ثبت ۸۸۴ واقعه وفات در نیمه نخست سال جاری در این شهر، اظهار کرد: ۲۷ درصد از درگذشتگان کاشانی شامل ۲۴۱ نفر از آنان در دارالسلام گلابچی دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد از سایر درگذشتگان در سایر آرامستان‌ها به خاک سپرده شده‌اند، عنوان کرد: در این مدت به طور میانگین روزانه پنج نفر در کاشان چشم از دنیا بسته‌اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان خاطر نشان کرد: ۴۶۵ نفر از متوفیان مرد،۳۵۴ نفر از آنان زن و ۶۵ نفر نوزاد بوده‌اند این در حالیست که میانگین سنی مردها ۶۸ و بانوان ۷۲ سال بوده است.

ساران از انجام ۸۵ ماموریت کارشناسان این سازمان در سایر شهرها در شش ماه نخست امسال خبر داد و افزود: ۹ دستگاه خودرو ویژه حمل متوفیان در این سازمان به صورت شبانه‌ روزی فعال است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه سازمان آرامستان‌های کاشان و اعتبار ۴۶ میلیارد ریالی آن در سال جاری، تصریح کرد: از ابتدای امسال آسفالت ۲۶ هزار مترمربع از معابر آرامستان و ساخت سالن کنفرانس، ۱۰ هزار متر جدول‌گذاری و رنگ‌آمیزی بیش از ۹ هزار مترمربع از جداول در این سازمان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان از ساخت ۸۵ تابلو جهت نامگذاری معابر، قطعات و میادین این سازمان در شش ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: تعویض و نوسازی یک‌هزار و ۵۰۰ پرچم گلزار شهدا و کشت و برداشت از مزارع گل محمدی و زیتون در حوزه ایجاد فضای سبز نیز در این مدت انجام شده است.

ساران تاکید کرد: با پیگیری‌های قضایی و اداری انجام شده، مشکل مالکیت شهرداری کاشان بر اراضی دارالسلام گلابچی رفع خواهد شد.

کد خبر 394734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.