ارائه طرح نیروگاه ملی تا پایان امسال

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از بهره‌برداری دیسپاچینگ جدید ملی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "همایون حائری" با اشاره به دستاوردهای پیش رو در زمینه دانش تحریمی، اظهار کرد: احداث دیسپاچینگ ملی با کمک پژوهشگاه نیرو و بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی در حال انجام است و دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح نیروگاه ملی نیز در دست اقدام است و تا پایان امسال ارائه خواهد شد، اضافه کرد: تمامی اقداماتی که در نتیجه اعمال تحریم‌ها در کشور انجام شده در این نیروگاه عرضه می‌شود و با کمترین هزینه و بالاترین راندمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ضریب آمادگی نیروگاه‌های کشور در تابستان امسال را ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: در طول ۱۰ سال گذشته ضریب آمادگی نیروگاه‌ها از ۸۸ به ۹۸ درصد رسیده که به صورت میانگین سالانه یک درصد به ضریب آمادگی نیروگاه‌های کشور افزوده شده است.

حائری تصریح کرد: هر یک درصد افزایش ضریب آمادگی حدود دو هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی برای صنعت برق به دنبال دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای دانش تحریمی گفت: طی سال‌های تحریم، اقدامات خوبی توسط کارکنان صنعت برق در این زمینه انجام شده و تمامی تکنولوژی‌های پیچیده این صنعت در کشور ساخته می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: سیستم‌های DCS به عنوان پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترلی پست‌های انتقال برق، تا پست‌های ۶۳ کیلوولت در کشور در حال ساخت است و برنامه‌ داریم تا پست‌های ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت نیز به این مجموعه افزوده شود تا کاملاً در زمینه‌های انتقال و توزیع از لحاظ تکنولوژی‌های پیشرفته خودکفا شویم.

حائری با بیان اینکه سیستم HAS یک برداشت خلاقانه از تئوری‌های مهندسی است که چگونه بتوانیم توان خروجی توربین گاز را با توجه به شرایط اقلیمی افزایش دهیم، گفت: خوشبختانه در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌ایم و این سیستم در دو نیروگاه کشور نصب شده است.

کد خبر 393188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.