۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
طبخ پیتزا در یک دقیقه

پخت و پز سریع در فضای باز یکی از آرزوهای دوستداران طبیعت است؛ یک اجاق جدید امکان آماده‌کردن پیتزا را در تنها در مدت یک دقیقه فراهم کرده است.

به گزارش ایمنا، شرکت اونی به تازگی یک اجاق قابل حمل را برای طبخ پیتزا تولید کرده است که برای آماده سازی یک پیتزا تنها  به۶۰ ثانیه زمان نیاز دارد. این شرکت که از سال ۲۰۱۲ در زمینه تولید چنین محصولاتی فعالیت می‌کند، می‌تواند از چوب، ذغال سنگ و گاز به عنوان منبع سوخت استفاده کند و از این لحاظ محدودیتی ندارد. اجاق گاز یادشده که "کارو" نام دارد از انعطاف زیادی برای استفاده در نقاط مختلف برخوردار است.

برای ساخت این اجاق از فولاد ضد زنگ و عایق الیاف سرامیکی استفاده شده و ضخامت آن به ۱۵ میلیمتر می‌رسد. همچنین یک مسیر ویژه انتقال جریان هوا برای اجاق مذکور در نظر گرفته شده تا فرایند طبخ از این طریق سریع‌تر شود.حداکثر دمای محل طبخ این اجاق در عرض مدت ۱۵ دقیقه به ۵۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و می‌توان از آن برای پخت غذاهای دیگری مانند گوشت، ماهی و حتی سبزیجات نیز استفاده کرد. وزن این اجاق ۱۲ کیلوگرم و قیمت آن ۲۸۰ دلار است؛ فروش اجاق گاز جدید در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 391547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.