اولین پیروزی فصل برای لکرک و فراری

دوازدهمین مرحله فرمول یک در فصل جاری با پیروزی چالز لکرک راننده تیم فراری به پایان رسید تا این تیم اولین پیروزی فصل خود را بدست آورد، همیلتون و بوتاس نیز دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوازدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۱۹ عصر روز یکشنبه _۱۰ شهریورماه_ در پیست "اسپا" بلژیک برگزار شد. این مسابقه اولین رقابت پس از تعطیلات بین فصل بود و برخی تغییرات در چینش رانندگان نیز باعث دوچندان شدن هیجان این مرحله شده بود. تصادف روز گذشته در مسابقات فرمول دو و مرگ آنتوان هیوبرت باعث شد تا همه چیز تحت تاثیر قرار گیرد.

در مرحله تعیین خط که روز شنبه و پیش از مسابقه خونین فرمول دو برگزار شد، فراری‌ها حرف اول را زدند و نشان دادند که در تعطیلات نیم فصل حسابی مشغول کار بودند. چالز لکرک و سباستین فتل از تیم فراری با ثبت بهترین زمان‌ها در جایگاه اول و دوم استارت قرار گرفتند و لوییز همیلتون و والتری بوتاس از تیم مرسدس سوم و چهارم شدند. همچنین پس از این چهار راننده مکس ورشتاپن، دنیل ریکیاردو، نیکو هالکنبرگ، کیمی رایکونن و سرجیو پرز قرار گرفتند.

مسابقه اسپا درست در ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه روز یکشنبه آغاز شد و شوک بزرگ مسابقه درست در همان دورهای ابتدایی با برخورد خودرو ردبول ورشتاپن به دیواره پیست و خارج شدن وی از جریان مسابقه رخ داد. درگیری بعدی در مسابقه بین مگنوسن و پرز بود که راننده تیم هاس موفق شد از راننده مکزیکی تیم ریسینگ پوینت سبقت بگیرد.

پس از گذشت ۱۵ دور، اولین ماشینی که به پیت استاپ رفت فتل بود و پس از تعویض لاستیک در جایگاه پنجم و پشت سر لندو نوریس به مسابقه بازگشت که این تعویض زود هنگام تعجب هواداران را برانگیخت. سپس تا دور ۲۱ اتفاق خاصی در پیست رخ نداد تا اینکه لکرک نیز به پیت استاپ رفت، اما پس از تعویض لاستیک پشت سر هم‌تیمی خود از محوطه گاراژ خارج شد.

در ادامه و پس از گذشت چند دور لکرک به وضوح سریع‌تر از فتل بود و زمانی که فاصله دو راننده فراری به زیر یک ثانیه رسید با دستوری تیمی فتل ملزم شد تا به راننده موناکویی اجازه عبور دهد. این مسئله باعث شد تا فتل کمی زمان از دست بدهد و تهدیدی به نام همیلتون را پشت سر خود احساس کند.

همیلتون که به نظر آماده می‌آمد در دور ۲۹ برای سبقت از فتل اقدام کرد تا شاهد رقابتی کلاسیک بین دو رقیب اصلی باشیم. پس از تلاش‌های متعدد همیلتون بالاخره تواسنت در دور ۳۲ سبقت را تکمیل کند و رده دوم برسد، حالا لکرک باید گوش به زنگ راننده بریتانیایی باشد. همیلتون پس از ۴۴ دور تلاش و کاهش فاصله ۶ ثانیه‌ای به ۶ دهم ثانیه‌ آنقدر سریع نبود تا مانع پیروزی راننده جوان فراری شود.

در این بین عملکرد آلکس آلبون راننده جدید تیم ردبول نیز توجه ها را به خود جلب کرد، این راننده  که مسابقه از رده چهاردهم آغاز کرده بود با رانندگی و سبقت‌های بی‌نظیر خود تواسنت مسابقه را در رده پنجم و پشت سر فتل به پایان برساند تا عملکرد قابل قبولی در اولین تجربه رانندگی خود با ردبول داشته باشد.

پس از این مسابقه که اولین پیروزی فصل فراری و لکرک رقم خورد، جدول کلی مسابقات به شرح زیر است.

راننده‌ها:

۱.لوییز هیملتون (مرسدس)   ۲۶۸ امتیاز
۲.والتری بوتاس(مرسدس)   ۲۰۳ امتیاز
۳.مکس ورشتاپن(ردبول)   ۱۸۱ امتیاز
۴.سباستین فتل(فراری)      ۱۶۹ امتیاز
۵.چالز لکرک(فراری)      ۱۵۴ امتیاز

تیم‌ها:

۱.مرسدس ۴۷۱ امتیاز
۲.فراری ۳۲۶ امتیاز
۳.ردبول ۲۵۴ امتیاز

کد خبر 388048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.