۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
مدارس کشور ۵۰۰۰ معلم ورزش نیاز دارد

مدیرکل دفتر تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای پاسخ به نیاز ورزشی دانش آموزان، باید پنج هزار معلم تربیت بدنی جذب مدارس شود.

به گزارش ایمنا، محمد جعفری اظهار کرد: اکنون ۳۸ هزار نفر نیرو در زمینه تربیت بدنی مدارس فعالیت دارند که ۳۳ هزار نفر آنان معلم ورزش هستند.

وی افزود: کمبود نیروی تربیت بدنی در مدارس دوره ابتدایی، با توانمندسازی آموزگاران این دوره، جبران شده و این آموزگان با حضور در دوره های ضمن خدمت و ارتقای مهارت های تربیت بدنی ، مسائل را به دانش آموزان انتقال می دهند.

وی خاطرنشان کرد: تابستان گذشته برای آموزگاران دوره ابتدایی، دوره ۴۰ ساعته ضمن خدمت با سرفصل های تربیت بدنی برگزار شد و مهارت آموزشی به این معلمان فراداده شد که تابستان امسال هم این برنامه تکرار خواهد شد.

جعفری افزود: رویکرد ما این است که ۲۷۰ هزار آموزگار ابتدایی با مهارت های تربیت بدنی آشنا شوند که در مرحله نخست ۷۰ هزار آموزگار و در مرحله دوم ۱۴۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند و تابستان هم مرحله سوم این طرح پیگیری می شود.

وی درباره جذب نیروی تربیت بدنی در مدارس اظهار داشت: جذب نیرو از طریق پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و یا برگزاری آزمون استخدامی انجام می شود که پارسال ۶۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون و ۵۰۰ نفر هم در دانشگاه فرهنگیان جذب شدند.

جعفری با اشاره به ایجاد ۳۵۰ کانون تندرستی در کشور گفت: معلمان تربیت بدنی با تشخیص ناهنجاری در دانش آموزان، آنان را به کانون های تندرستی هدایت می کنند تا با انجام حرکات ورزشی و اصلاحی، نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز ما در شناسایی و ارزیابی مشکلات ساختار قامتی، شناسایی ناهنجاری ها در پایه ششم ابتدایی است.

وی درباره مشکل چاقی دانش آموزان گفت: بر اساس برآوردهای ما با اقدامات انجام شده، مشکل چاقی دانش آموزان نسبت به گذشته، کمتر شده است.

جعفری درباره تامین تجهیزات ورزشی مدارس گفت: اوایل سال تحصیلی جاری، ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین و خرید تجهیزات ورزشی مدارس استان ها هزینه شده است.

مدیرکل دفتر تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این تجهیزات در قالب کاروان تجهیزات ورزشی به مدارس ارسال شد و امسال هم اعتبار بیشتری در این خصوص هزینه خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 374457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.