اجرای ۵ پروژه در محلات کمتر برخوردار منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از اجرای پنج پروژه در محلات کمتر برخوردار این منطقه خبر داد و گفت: طرح های عمرانی متعدد در قالب مجموعه فرهنگی، ورزشی، مرکز توانمندسازی و ایجاد فضای سبز در محلات کمتر برخوردار این منطقه همچون ناصر خسرو، مهدیه و عاشق آباد اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی باقری با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی در محلات مختلف منطقه ۱۲ به خصوص در بافت فرسوده، اظهار کرد: مجموعه ورزشی فرهنگی مهدیه که در محله مهدیه در زمینی به مساحت ۸۱۰ مترمربع و در دو طبقه در حال ساخت است، از جمله طرح های محرومیت زدایی این منطقه به شمار می رود.  

وی ادامه داد: زیربنای این مجموعه ۸۸۰ مترمربع و اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۱۸ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال است که ۱۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال هزینه اجرا و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال صرف تملک و آزادسازی شده است.  

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه ورزشی – فرهنگی مهدیه تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: این طرح در اواخر خردادماه سال ۹۷ آغاز شد و در تیرماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی اعتبار سال گذشته این طرح را ۹۰۰ میلیون تومان و اعتبار امسال را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: طبقه همکف این طرح دارای سالن ورزشی، فضای بازی کودکان و مجموعه اداری و طبقه اول شامل کارگاه آشپزی، سالن مطالعه و دو کلاس برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی است،  همچنین در ورودی این مجموعه ایوان گفتمان برای برگزاری گردهمایی‌ها و محل‌های گفت و گو ساخته می‌شود.  

باقری تصریح کرد: مرکز توانمندی سازی بانوان سرپرست خانوار نیز در این منطقه در زمینی به وسعت ۳۲۵ مترمربع در چهار طبقه با زیربنای یک هزار و ۱۲۲ مترمربع ساخته خواهد شد.   

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای پیشرفت ۵۵ درصدی است که اعتبار ۱۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال برای آن در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرف اجرا می شود و چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال هم برای تملک و آزادسازی تخصیص می یابد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۷ برای این طرح ۹۰۰ میلیون تومان و در سالجاری یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است، تصریح کرد: در این مرکز مشاغل ویژه بانوان به منظور توانمندسازی آنها برای ایجاد مشاغل خانگی، آموزش داده می شود و می توان از فضاهای این مکان برای برگزاری دستاوردهای بانوان سرپرست خانواده استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز در محله امیرالمومنین و ناصر خسرو ساخته می شود که یکی از بخش های کمتر برخوردار منطقه ۱۲ به شمار می رود، گفت: در این منطقه زنان سرپرست خانواده زیادی زندگی می کنند که بر اساس نیازسنجی، ساخت مرکز توانمندسازی بانوان را در دستور کار قرار دادیم.

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح اتصال خیابان مفتح به آزادگان

باقری با بیان اینکه از دیگر پروژه ها برای محرومیت زدایی در این منطقه، اتصال خیابان مفتح به آزادگان به طول ۵۰۰ متر و عرض ۳۶ متر است، افزود: در سال گذشته هفت میلیارد تومان و در سال جدید ۱۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه اعتبار تخصیص یافت که تاکنون ۷۰ درصد از این خیابان تکمیل شده است.  

وی با بیان اینکه بافت محله امیرالمومنین (ع) به صورت ریزدانه است و اکثر معابر آن دارای عرض شش یا کمتر از شش متر است، تصریح کرد: این وضعیت، خدمات رسانی شهرداری و دیگر دستگاه های خدماتی مانند اورژانس را با دشواری روبرو کرده است که شهرداری درصدد اجرای طرح هایی برای رفع این مشکل است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: همچنین یکی دیگر از طرح های محرومیت زدایی که در محله امیرالمومنین (ع) اجرایی می شود، احداث فضای سبز در کنار فرهنگسرای منطقه ۱۲ است.  

وی افزود: بهبود فضای سبز این محله به درخواست شهروندان در دستور کار ما قرار گرفت و اعتبار آن نیز در بودجه سال ۹۸ لحاظ شده است. هزینه مورد نیاز تملک زمین های مورد نیاز برای احداث بوستان محله امیرالمومنین ۲۵ میلیارد ریال است.

باقری احداث مجموعه ورزشی چند منظوره عاشق آباد را در راستای کاهش محرومیت در منطقه عنوان کرد و گفت: این مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع در حال ساخت است که سهم این پروژه از بودجه سال گذشته منطقه، ۳۵۰ میلیون تومان و در بودجه سال جاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

کد خبر 374410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.