توسعه بیمارستان‌های امین و فارابی در سال ۹۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: توسعه بیمارستان‌های امین و فارابی در سمال و شرق اصفهان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری ظهر امروز (چهارشنبه) در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت با اشاره به افزایش مصرف سیگار در کشورهای خاورمیانه اظهار کرد: در آماری که از کشورهای عربی و خاورمیانه به دست آمده، مصرف سیگار در این جوامع بسیار بالا است در بعضی از کشورها این آمار به حدود ۸۰ درصد جمعیت بالغ می‌رسد و عدد غیر قابل باوری است.

وی با بیان اینکه پرداختن به استانداردهای سلامت در این کشورها ضروری است، اضافه کرد: دسترسی آسان به این مواد نیز دلیل دیگر استفاده از این مواد است که باید در این زمینه نیز نیازمند بازنگری هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تبدیل بیمارستان امین به عنوان بیمارستان جنرال در دستور کار است، افزود: سعی داریم با توسعه و تجهیز این بیمارستان بتوانیم جمعیت شمال شهر اصفهان را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به مراجعه به مطب پزشکان روانپزشک استقبال نمی‌کنند، افزود: برخی از پزشکان در این زمینه تمایل به تعطیلی مطب‌ها و حضور در بیمارستان‌ها دارند.

کلیدری با بیاان اینکه براساس سند چشم انداز استان اصفهان در حوزه زیرساخت‌های سلامت به  هزار۱۴ تا ۱۶ هزار تخت فعال نیاز داریم، ادامه داد: در حال حاضر هفت هزار تخت فعال در استان وجود دارد و سعی داریم در سطح شهرستان‌ها توسعه این تخت‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در خواست موافقت اصولی حدود پنج هزار تخت صادر شده است، ادامه داد:  خیرین و بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کردند و گسترش بخش دولتی نیز در تحقق این برنامه موثر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افزایش ۶۰۰ تخت در بیمارستان امین در دستور کار است، ادامه داد: همچنین گسترش ۸۰۰ تخت در بیمارستان فارابی در سال ۹۸ انجام  خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز درمانی در پنج شهرستان فلاورجان، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر و شاهین شهر در دستور کار است، افزود: تزریق نیروهای متخصص در این شهرستان‌ها را نیز در دستور کار داریم تا بتوانند خدمات درمانی را به مراجعات شهرهای دیگر نیز ارایه دهند.

کد خبر 373303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.