۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
پاسگاه محیط بانی مصر افتتاح شد

پاسگاه محیط بانی کویر مصر در شهرستان خور و بیابانک در منطقه شکار ممنوع کلاته به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین افتتاح پاسگاه محیط بانی مصر پیش از ظهر امروز شنبه - ۱۱ اسفندماه - با حضور سید رحمان دانیالی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان؛ عباس بلانیان فرماندار شهرستان خور و بیابانک، حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد امام جمعه خور و دیگر مدیران محلی در منطقه شکار ممنوع کلاته برگزارشد.

سید رحمان دانیالی، در این آیین ضمن قدردانی از رویکرد زیست محیطی مسئولان شهرستان خور و بیابانک اظهار کرد: با وجود همه کمبودها، تلاش ما بر این است که با همکاری بخش های درون و برون سازمان گام های خوبی برای محیط زیست استان اصفهان برداشته شود و در این راه همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر ظرفیت های متنوع و متعدد طبیعت گردی در این شهرستان ابراز امیدواری کرد: زیر ساخت های لازم برای فعال سازی این بخش در خورو بیابانک فراهم شود.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی وقف و نذر زیست محیطی، راه برون رفت مشکلات زیست محیطی شهرستان را توجه به نذر زیست محیطی از سوی مردم دانست و گفت: نشر فرهنگ زیست محیطی با همکاری آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ وقف با هدایت و حمایت ائمه جمعه محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه پاسگاه محیط بانی مصر با زیربنای ۸۵ متر مربع در مساحت ۶۰۰ متر احداث شده است افزود: برای این پروژه یک میلیارد ریال ازمحل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان اصفهان هزینه شده است.

به گزارش ایمنا؛ منطقه شکار ممنوع کلاته با مساحت حدود ۱۳۴ هزار هکتار در شمال شرق شهرستان خور و بیابانک دارای گونه های با ارزش گیاهی و جانوری است.

این منطقه با ارزش ترین زیستگاه دست نخورده در قلب کویر برای انواع گونه های گیاهی و جانوری همچون گربه وحشی، کاراکال و جبیر است.

منطقه شکار ممنوع کلاته خوروبیابانک از با ارزش ترین زیستگاه های شهرستان است که ۲۰ درصد آن را کوهستان و تپه ماهور، ۵۲ درصد دشت، ۲۲ درصد تاغزار و تپه ماسه ای و شش درصد آن را نیز اراضی سیلابی تشکیل می دهد.

کد خبر 369205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.