دیدار بشار اسد با رهبری نشان از اقتدار ما دارد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم و رزمندگان ما مرزبندی با دشمن را رعایت کردند، اما خیلی‌ها تولی و تبری ندارند و مرزبندی‌ها را رعایت نکرده‌اند، اما باید بدانیم سهم همه مردم در این راه مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسین اشتری امروز _پنجشنبه ۹ اسفند ماه _ در آیین سی و دومین سالگرد شهادت حسین خرازی در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: ۲۳ هزار شهید، ۵۰ هزار جانباز و ۴۵۰۰آزاده استان اصفهان که در یگان‌های رزم لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ نجف اشرف حضور داشتند بیشترین نقش را در دفاع مقدس ایفا کردند.

وی با بیان اینکه لشکر امام حسین(ع)، لشکری خط‌شکن و پیروز در دفاع مقدس بود و در سخت‌ترین شرایط آن دوران برای دفاع حاضر شد، افزود: فرمانده لشکر یعنی شهید خرازی نمونه بارزی از یک انسان کامل، مسلمان و فرماندهی استثنایی بود که ابعاد مختلف یک فرمانده را به گونه‌ای برعهده داشت که با تعریف کلاسیکی که در تمام دنیا است متفاوت بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه فرماندهان ما نمونه‌هایی از شجاعت و افتخار کشور بوده و هستند، تصریح کرد: خرازی شجاع، مقتدر، عالم و آشنا به فنون نظامی، محبوب قلوب رزمندگان اسلام و نمونه ای از یک جوان انقلابی و پیرو امام (ره) بود و ابن خصوصیات را درعین تواضع در خود متجلی کرده بود.

وی ادامه داد: زمانی که در قرارگاه‌های سپاه جمیع کثیری از فرماندهان جنگ حضور داشتند، نظر شهید خرازی کارشناسی و غالب بود، او عاشق اهل بیت، امام و بسیجیان بود و  اگر بخواهیم الگویی برای جوانان کشور مشخص کنیم، شهیدانی چون خرازی، بهترین الگو هستند نه افرادی که اکنون برای بخشی از جامعه ما الگو شده‌اند.

اشتری راه پیشرفت و استقلال کشور را در گرو الگوپذیری از شهیدان دانسته و توضیح داد: شهدایی که اخیرا در مسیر خاش به زاهدان به شهادت رسیدند، ادامه دهنده راه خرازی بودند و با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها که کمتر از شهادت نیست باید قدردان این شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه تمام موفقیت‌های ما مرهون این شهدا بوده و هرجا پیشرفت کرده‌ایم ناشی از روحیه جهادی آنان بوده، خاطرنشان کرد: نسل‌هایی که امام را ندیدند به‌خاطر پیروی از شهدا با همان روحیه جلو می‌روند و شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از این موضوع هستند که نسل‌های دوم و سوم انقلاب بودند، اما اجازه ایجاد ناامنی را در کشور نداده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آحاد مردم و مسئولان باید از راه شهیدان پیروی کنند که این راه به گفتن نیست بلکه به عمل کردن سیره آنان است، اظهار کرد: تمام وجود شهید خرازی برای رضای خدا بود، خود را نمی‌دید و هیچ‌گاه برای شخص خود یا برای هوای نفس حرفی نزد؛ برای رضای خدا و لبیک گفتن به امام، جهاد می‌کرد و محبوب قلوب بودن و پیروزی‌های او به همین دلیل بود.

وی با اشاره به تشییع شهدای حادثه تروریستی زاهدان، گفت: خوش به حال مردم شهیدپرور اصفهان یا به عبارتی دیگر همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «درود خدا بر مردم و شهدای اصفهان» زیرا مردم این شهر با هوشمندی خود در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند.

اشتری امنیت امروز کشور را نتیجه هدایت‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری در کنار هوشیاری مردم و ایثارگری نیروهای مسلح دانست و افزود: 40 سال سربلندی و اقتدار و شکوفایی انقلاب اسلامی در حالی رقم خورده که از زمان پیروزی انقلاب تهدیدهای بسیاری داشته‌ایم؛ جنگ در شرایطی که هیچ آمادگی و نیروی نظامی نداشتیم به ما تحمیل شد و در مقابل، دشمن علاوه بر قوای خود، تمام کمک‌های جهان را کسب می‌کرد اما شهید خرازی‌ها ایستادند و هشت سال دفاع کردند تا در نهایت پیروزی به مردم ایران رسید.

وی اضافه کرد: در این سال‌ها فتنه سال ۷۸ و ۸۸ و دی‌ماه سال پیش را پشت سر گذاشتیم در حالی که می‌گفتند انقلاب ما به چهل سالگی نمی‌رسد و اکنون نیز که رییس جمهور بی عقل آمریکا مردم ما را تهدید می‌کند و دشمن بیشترین بمباران را در فضای مجازی به مردم کشور وارد کرده اما مردم همچنان با وجود گله‌مندی در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل اقتصادی، حساب انقلاب را از آن مشکلات جدا کرده و دیدیم که ۲۲ بهمن عجیب و تماشایی شکل گرفت‌.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مردم اصل نظام و رهبری را فراموش نکردند و مردم اصفهان نیز در تشییع شهدای اخیر سنگ تمام گذاشتند تا تو دهنی محکمی به دشمنان زده باشند، تاکید کرد: مسئولان باید در مباحث اقتصادی و فرهنگی خون شهدا را با پاسخ به مطالبات مردم جواب دهند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد اشاره کرد و افزود: این بیانیه همچون منشوری برای دهه پنجم انقلاب و مردم و مسئولان است تا همه به خصوص جوانان آن را مدنظر قرار دهند.

اشتری با اشاره به اینکه اگر این بیانیه را همگی تبیین کنند مطمئنا از این بحران‌ها عبور و آینده‌ای روشن پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: در این بیانیه به هفت موضوع اشاره شده است و در کنار علم و پژوهش که هرجا پیروز شده‌ایم بر اساس مباحث علمی بوده و در مکتب اسلام نیز بر علم و عالم تاکید شده است، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: مرزبندی با دشمن را مردم و رزمندگان ما رعایت کردند، اما خیلی‌ها تولی و تبری ندارند و مرزبندی‌ها را رعایت نکرده‌اند، اما باید بدانیم سهم همه مردم در این راه مشخص شده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نکته دیگر در این بیانیه، سبک زندگی ایرانی اسلامی است که اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم، باید آن را مدنظر داشته باشیم، توضیح داد: هرچه ما سبک زندگی را نادیده گرفته و با تغییر ذائقه به سمت زندگی غربی رفته‌ایم جوانان ما نیز افرادی را الگوی خود قرار داده‌اند که در جشنواره‌ها خود را عرضه می‌کنند و تبدیل به مرجع برخی افراد شده‌اند.

اشتری با بیان اینکه با پیروی از رهبری مانند شهیدان در آینده برکات این پیروی را خواهیم دید، اظهار کرد: با همت و روحیه جهادی که جوانان ما دارند، جبهه مقاومت که برگرفته از همین شهدا است در مقابل اسراییل و آمریکا می‌ایستد.

وی گفت: اگر رییس جمهور سوریه به ملاقات مقام معظم رهبری می‌آید از برکت شهدا بوده و این دیدار از اقتدار ما است که بشار اسد پیروزی ملت خود را مدیون شهدا، امام و رهبری می‌داند.

کد خبر 369040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.