تسهیل بستر رایزنی های اقتصادی میان اصفهان و مسقط 

با میزبانی اصفهان از هفته فرهنگی – تجاری عمان در روزهای سوم تا نهم اسفندماه جاری، ارتباطات فرهنگی و اقتصادی میان هیأت ۴۰ نفره تجاری کشور عمان در جریان سفر به اصفهان با حمایت شورای شهر و شهرداری اصفهان، تسهیل خواهد شد.  

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، اصفهان به عنوان یکی از همتایان قدیمی مسقط در حوزه فرهنگ، تجارت و تبادلات اقتصادی میزبان هفته فرهنگی – تجاری کشور عمان است و قرار است اصفهانی ها برای توسعه ارتباطات همه جانبه خود با تجار و فعالان فرهنگی و اقتصادی عمان، از سوم تا نهم اسفندماه ۹۷، ۴۰ بازرگان و تاجر عمانی را در شهر خود میزبانی کنند تا زمینه همکاری های بیشتر با این کشور فراهم شود.
شهرداری و شورای شهر اصفهان تسهیل گر این ارتباطات خواهند بود و بخش خصوصی را ترغیب می کند تا قدم های محکم تر و بیشتری برای افزایش تبادلات فرهنگی و تجاری بردارند.   
کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای شهر اصفهان در این زمینه با اشاره به اینکه رویداد هفته فرهنگی – تجاری عمان در اصفهان، یک گام اولیه برای دریافت بازخوردها به منظور گسترش چنین رویدادهایی در رابطه با دیگر کشورها است، اظهار کرد: این رویداد، توسعه اقتصاد فرهنگی از جنبه های گوناگون را مورد هدف قرار داده است و بنا داریم زمینه همکاری میان تجار و هنرمندان ایرانی و عمانی را با این بسترسازی تسهیل کنیم.
وی ادامه داد: اگر ارتباطات فرهنگی میان دو کشور شکل بگیرد و عمیق شود قطعا به تبادلات مالی میان آنها منجر خواهد شد. درصورت تحقق این هدف، رابطه میان ایران و عمان نیز مستحکم تر خواهد شد.   
رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای شهر اصفهان افزود: اصفهان و مسقط می توانند در زمینه های صنعتی با هم مراودات مالی و اقتصادی داشته باشند. از سوی دیگر گردشگری یکی از ظرفیت های بالقوه اصفهان و مسقط است که می توان با ارتباط میان آژانس های گردشگری دو طرف، این حوزه را فعال تر کرده و اقدام به جذب گردشگر بیشتری کرد.  
وی به اشتراکات فرهنگی میان ایران و عمان اشاره و تصریح کرد: محصولات فرهنگی مانند صنایع دستی، فیلم، موسیقی و انیمیشن از جمله ظرفیت هایی است که می توان از آنها برای تعمیق روابط فرهنگی ایران و عمان استفاده کرد.
خسروی با تاکید بر اینکه محصولات فرهنگی ایران در بازار کشور عمان بازدهی مناسبی دارد، گفت: یکی از زمینه های مشترک میان دو کشور باشگاه های فرهنگی – ورزشی هستند که هم اصفهان و هم مسقط در این حوزه، ظرفیت های خوبی دارند و می توان با برگزاری رویدادهای ورزشی مشترک، بهره برداری خوبی از این عرصه داشت.  

کد خبر 368357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.