اختیارات در تهران یخ زده است

استاندار هرمزگان گفت: دستگاه‌های دولتی برای اجرای پروژه‌های مختلف با قوانین دست و پا گیر درگیر هستند، نمی توان گفت دستگاه‌های دولتی جهادی عمل نمی کنند، بلکه باید توجه داشت که دست و پای مدیران در این زمینه بسته شده و اختیارات در تهران یخ زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون همتی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها و شهرداران سراسر کشور در بندرعباس با بیان اینکه استان هرمزگان دارای پنج منطقه ویژه اقتصادی و دو منطقه آزاد است، اظهار کرد: همچنین در آینده نزدیک یک منطقه آزاد به این استان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشتی سازی و لنج سازی در استان هرمزگان حجم زیادی از اقتصاد استان را به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین هفت پالایشگاه در این استان فعال است و تولید بنزین در استان حدود ۶۰ میلیون لیتر است که در سه پالایشگاه هرمزگان تولید می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت تولید فولاد و معادن گچ و سنگ آهن در استان در دستور کار است، اضافه کرد: در زمینه گردشگری و صنایع دستی، استانی عجیب هستیم چرا که هر آنچه در ایران داریم در این استان یک‌جا جمع شده است که از آن جمله می توان به ۱۴ جزیره و دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز با آبهای آزاد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هر چه در زمینه زیرساخت‌های گردشگری کار کنیم و سرمایهگذاری شود باز هم جا برای کار داریم، ادامه داد: استان هرمزگان فراخشک است اما در برخی مناطق آن شاهد فضاهای سبز و قابل توجهی هستیم.

همتی با بیان اینکه پرورش ماهی و میگو نیز در دستور کار است، گفت: ۳۰ هزار تن تولید میگو داشتیم که نیمی از آن را با قیمت هر کیلو هفت دلار به فروش رساندیم.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در همه استان‌های کشور مهاجر پذیرتر است، ادامه داد: این استان دارای ۱۲۷ هزار هکتار بافت فرسوده است که تاکنون سه محور را با تفاهم بازگشایی کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۲۵۰ هزار نفر در بافت فرسوده هرمزگان زندگی می‌کنند، ادامه داد: باید در این زمینه از تجربههای واقعی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان با وزارت راه و شهرسازی مشکلات جدی به ویژه در حوزه جذب سرمایه‌گذاران داریم، ادامه داد: سازمان‌ها در حوزه کاری خود نگاه تک بعدی دارند و این در حالی است که مشکلات اشتغال، بیکاری و... دیده نمیشود.

همتی با بیان اینکه تا مادامی که نگاه سازمانی داشته باشیم کاری از پیش نمی رود، اضافه کرد: با هماهنگی بین بخشی می‌توان موفق عمل کرد و ما تجربه این کار را در بندرعباس داشتیم.

وی با بیان اینکه چنانچه در حوزه مسکن تشریفات را کاهش دهیم، می توانیم با جذب سرمایه گذاری در این زمینه مشکل مسکن را برطرف کرد، گفت: نباید در سازمان‌ها تعصب بی‌جا و خشک داشته باشیم، باید ضوابط را تسهیل و مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی برای اجرای پروژههای مختلف با قوانین دست و پا گیر درگیر هستند، ادامه داد: نمی توان گفت دستگاه‌های دولتی جهادی عمل نمی کنند، بلکه باید توجه داشت که دست و پای مدیران در این زمینه بسته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها روحیه تمرکزگرایی دارند، افزود: دولت به مدت دوسال می تواند از اموال و امکانات بلا استفاده به پروژه‌های خود قوت بخشد و حجم قابل توجهی از بیکاری را از بین ببرد اما این در حالی است که اختیارات در تهران یخ زده است.

کد خبر 368268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.