رشد ۲۰ درصدی امدادرسانی هلال‌احمر در جاده‌های استان

معاون جستجو و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: با بکارگیری هزار و ۱۲۰ نجاتگر در جاده‌های استان نسبت به سال گذشته، رشد ۲۰ درصدی امداد و خدمت‌رسانی داشته‌ایم.

محمد محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در حوادث جاده‌ای اظهار کرد: طرح امداد زمستانه این سازمان از ابتدای آذر آغاز  و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد که قریب به ۴۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۶ شعبه و ۱۵ انبار عملیاتی برای پوشش شرایط بد جوی و اقلیمی و وقوع حوادث جاده‌ای آمادگی لازم داشتند.

وی با اشاره به ایجاد تجهیزات لازم در طرح زمستانه، افزود: تجهیز پایگاه‌ها به سلف غذایی ۲۴ ساعته و فراهم کردن اقلام اسکان اضطراری از اقدامات صورت گرفته در جهت رفاه مسافرین در راه مانده است که در مواقع بدی شرایط آب وهوایی و بارش برف و کولاک، اسکان اضطراری هموطنان در تمام نواحی استان به خصوص در منطقه غرب و جنوب غرب استان انجام گرفت.

معاون جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در طرح امداد زمستانه حدود هزار و ۱۲۰ نفر نجات‌گر برای امدادرسانی به مصدومان حوادث جاده‌ای استان در پایگاه های امداد و نجات استان مستقر بودند.

محمدی در خصوص دیگر تجهیزات این سازمان تصریح کرد:  ۲۶ دستگاه وانت کمک‌ساز، ۲۲ دستگاه خودروی نجات و ۴۱ دستگاه آمبولانس در این طرح شرکت داشتند.

وی با اشاره به رضایتمندی مردم از خدمات طرح زمستانه در ماه‌های اخیر اظهار کرد:  نسبت به سال گذشته وضعیت امداد و خدمت‌رسانی در جاده‌ها رشد حدود ۲۰ درصدی داشته است همچنین تجهیز پایگاه‌ها به سلف‌های غذایی و دیگر تجهیزات توانسته افزایش رضایت‌مندی مردم نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

معاون جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیشترین تجهیزات و استقرار نیروهای امداد و نجات در مناطق برفی جنوب و غرب استان انجام شده است و این وضعیت امدادرسانی تا آخر اسفند ماه نیز ادامه دارد و در ایام نوروز هم تلاش می‌کنیم به دلیل شرایط جوی و بهم ریختن وضعیت هوا و وقوع حوادث جاده‌ای اسکان اضطراری و تجهیزات در پایگاه‌های امداد و نجات داشته باشیم.

کد خبر 368135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.