مشکلات ارایه تسهیلات بانکی به مسکن روستایی رفع می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته است بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شاملو اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در احداث مسکن روستایی مناطق محروم، بافت های فرسوده و مسکن های غیر ایمن دانسته است.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از سال ۸۲ تاکنون ۴۲ میلیون واحد مسکن روستایی از تسهیلات مسکن روستایی بهره مند شده اند.

شاملو گفت: در برخی از استان‌ها پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها زمان بر است که با همکاری استانداران این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: هم اکنون طرح هادی در بیش از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور تهیه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: از این تعداد روستای دارای طرح، تاکنون عملیان بهسازی روستایی در قالب طرح هادی در ۱۸ هزار روستای آن انجام شده است.

وی میزان اعتبارات برای اجرای طرح های عمران روستایی کشور را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۵۰ درصد تخصیص داده شده است.

شاملو با بیان اینکه همزمان با دهه فجر، طرح هادی در ۹۹۵ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به بهره برداری رسید، اضافه کرد: طرح هادی در بیشتر این روستاها به صورت کامل اجرا و در تعداد کمی از روستاها نیز فاز نخست اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح هادی ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: اجرای طرح هادی و بهسازی معابر روستایی انجام شده در سطح کشور حدود ۶۰ درصد از مناطق روستایی کشور را شامل می شود.

کد خبر 367953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.