انقلاب اسلامی به همه ادیان الهی تعلق دارد

استاندار اصفهان گفت:آموزه های همه ادیان الهی که بر خواسته از فطرت و تعالیم خداوندی است همه انسان ها را به حق طلبی و مبارزه با ظلم و ستم و وحدت عملی و نظری هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی شامگاه یکشنبه در همایش بین المللی انقلاب اسلامی  و ادیان  توحیدی با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران  مهد تمدن و همزیستی توام با احترام، آزادی و وحدت  تمامی پیروان ادیان الهی است و به رسمیت شناخته  شدن حقوق تمامی ادیان در قانون اساسی  کشور نقطه قوت و نشانه هم بستگی و همدلی بین همه ادیان است.

وی افزود: آموزه های همه ادیان الهی که بر خواسته از  فطرت و تعالیم خداوندی است همه انسان ها را به حق طلبی و مبارزه با ظلم و ستم و وحدت عملی و نظری هدایت می کند. اشتراکات بین ادیان الهی صرف نظر از تعدد این ادیان باعث وحدت است و اعتقاد به حاکمیت خداوند متعال نقطه اشتراک همه آن ها است، براین اساس حکومت انقلاب اسلامی حکومتی دینی است و به همه ادیان تعلق دارد و این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امام خمینی (ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همواره در سیره نظری و هم عملی خود بر وحدت بین ادیان الهی تاکید داشتند و ادیان الهی را دارای یک ویژگی اصلی می دانستند که اگر همه آن ها بر  آن تاکید کنند دنیایی توام با صلح و آرامش و با عدالت و به دور از ظلم و خشونت خواهیم داشت.

وی افزود: امام خمینی(ره) همواره بر رعایت حقوق پیروان ادیان الهی و همچنین بر آزادی انجام فرایض دینی، دفاع از حقوق آنها در جامع و حق برخورداری از امنیت تاکید داشتند.

رضایی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در حالی چهلمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی خود را گرامی میدارد که استکبار جهانی دنیا را با تروریسم  بین المللی دست خوش ناامنی ساخته اند.

وی تاکید کرد: سلاح همدلی، همزبانی و هوشیاری در پاسداشت تحکیم وحدت و تقویت اشتراکات عقیدتی و ایمانی بهترین و موثرترین استراتژی برای مهار افراط گرایی باطل و خنثی سازی خشونت‌هایی است که خواسته و یا ناخواسته فرقه و ادیان مختلف را درگیر آن کرده است. 

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: رجای واثق دارم در سایه الطاف الهی چهلمین سال انقلاب مشهون از همدلی، همگرایی و اراده مشترک پیروان ادیان توحیدی در توسعه فرهنگی و تحکیم پایه های صلح و مودت بوده چرا که ادیان توحیدی جلوه گاهی زیبا از مدنیت و معنویتی است که هرچند ریشه در  اجتماعات بشری دوانده، اما مرکز اصلی آن اندیشه های آسمانی است که پیام  آوران الهی در همه عصرها پیام صلح را به بشریت هدیه داده اند.پس بیاید در این امانت داری باهم همدلی و همزبانی و همراهی خود را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منصه ظهور برسانیم.

به گزارش ایمنا، همایش بین‌المللی «انقلاب اسلامی و ادیان با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان و نمایندگان ادیان الهی استان و اساتیدی از ۲۲ کشور جهان در اصفهان برگزار شد.

کد خبر 366653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.