افزایش سرمایه و ادامه فعالیت شرکت اتوبوسرانی تصویب شد

با واگذاری ۲۵۸ میلیارد تومان دارایی از سوی شهرداری اصفهان به سازمان اتوبوسرانی سرمایه این شرکت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق‌العاده برای شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با حضور قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان هنگام صحبت در این مجمع با بیان اینکه گروه کارشناسی ارزیابی اموال دادگستری اصفهان را به منظور شفاف‌سازی ارزیابی دارایی‌های سازمان اتوبوسرانی انجام داده است اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان اتوبوسرانی از قانون ماده ۱۴۱ خارج شد. از سوی این گروه ارزیابی زیان انباشته شرکت اتوبوسرانی ۵۰ میلیارد تومان و دارایی این شرکت ۲۵۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: زیان انباشته این شرکت متعلق به سال‌های طولانی بوده و این در حالی بود که اموال اتوبوسرانی را به نام این سازمان اعلام نکرده بودند.

شهردار اصفهان همچنین به پیگیری رفع مشکلات بین سازمان اتوبوسرانی با تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این زمینه در زمان آقای تاج الدین و نوربخش به نتایج خوبی دست یافتیم که متاسفانه با فوت آنها اقدامات صورت گرفته تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات شهرداری با این سازمان صبح امروز جلسه‌ای را با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی داشتیم که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

علیرضا نصر اصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بخش از جلسه علنی ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان اتوبوسرانی در خصوص شفاف‌سازی و همچنین رسیدگی به شرایط کارکنان اظهار کرد: در این راستا درخواست میشود نسبت به ساماندهی مجموعه شهید مهرابی نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

پورمحمد شریعتی‌نیا، ناظر شورا بر فعالیت‌های سازمان اتوبوسرانی نیز در این خصوص با بیان اینکه عملکرد سازمان اتوبوسرانی طی یک سال اخیر بسیار مناسب بوده است ادامه داد: همچنین انتظار داریم نسبت به راه‌اندازی سیستم ای وی ال در سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین از شهردار اصفهان درخواست داریم نسبت به روند واریز درآمدهای سازمان اتوبوسرانی برای این سازمان توجه بیشتری داشته باشند.

شریعتی نیا اضافه کرد: باید توجه داشت که حدود یک سال گذشته حتی حساب‌های مالی سازمان اتوبوسرامی مورد تایید نبود و این شرکت عملاً ورشکسته بود و با راهکارهای ارایه شده شرایط این شرکت بهبود یافته است.

امیر احمد زندآور، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بخش خواستار تسریع در روند خصوصی سازی شرکت اتوبوسرانی شد و افزود: همچنین حل مشکل سازمان اتوبوسرانی با بیمه تامین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی نیز مورد توجه مسئولان این سازمان قرار گیرد.

کوروش محمدی، رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی به لزوم توجه به وضع ۱۷۰۰ ناوبر و کارمند اتوبوسرانی تاکید کرد و گفت: همچنین برنامه افزایش حقوق این کارکنان را به شورای شهر ارایه دهد.

قدرت‌الله افتخاری، مدیرعامل سازمان اتوسرانی شهرداری اصفهان و حومه نیز در این بخش از جلسه علنی با بیان اینکه درخواست داریم نیمی از ۲۵۸ میلیارد تومان به دارایی‌های سازمان اتوبوسرانی اضافه شود اظهار کرد: این داراییها متعلق به بیش از یک هزار اتوبوسی است که از سوی شهرداری اصفهان به این سازمان ارایه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم سازمان اتوبوسرانی با تشکیلات هیئت مدیره و مدیرعامل به کار خود ادامه دهد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در خصوص راه‌اندازی سیستم ای وی ال در حال انعقاد قرارداد هستیم اظهار کرد: انشالله به زودی شاهد پرداخت و اعلام تراکنشهای اتوبوسرانی به صورت آنلاین خواهیم بود.

وی در خصوص حل مشکلات بین سازمان اتوبوسرانی و بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: پس از توافق صورت گرفته دو ملک از سازمان اتوبوسرانی به تامین اجتماعی واگذار شد و قراربر این بود بدهی‌ها را به صورت اقساطی به تامین اجتماعی پرداخت کنیم و چنانچه تکلیف این دو ملک مشخص شود کل بدهی اتوبوسرانی به تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

افتخاری در خصوص خصوصی سازی سازمان اتوبوسرانی نیز گفت: تا پایان سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ راهبر را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم همچنین ۲۰ دستگاه اتوبوس بدون راننده نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: در اصفهان علی رغم اشباع متخصص در همه مشاغل با کمبود راننده پایه یک روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در خصوص پایانه شهید مهرابی نیز اظهار کرد: این پایانه قلب سازمان اتوبوسرانی است که بیش از ۴۰ سال عمر دارد، همه ساختمان ها و ابنیه این پایانه فرسوده شده و معابر آن قابل استفاده نیست و درخواست داریم ردیف جداگانه برای تعمیرات این پایانه داشته باشیم .

فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در خصوص واگذاری ۲۵۸ میلیارد تومان سرمایه به سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: در این مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه به این مبلغ را تصویب کنیم.

 وی ادامه داد: همچنین فعالیت سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان را به مدت هشت سال تمدید می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص حل مشکل مشکل سازمان اتوبوسرانی و تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بخشی از زمین‌های شهرداری در شهرک شهید کشوری و پروانه‌ ساخت بیمارستان را در قبال بدهی اش با انعقاد تفاهم نامه دریافت کرده است و زمین نیز به نام تامین اجتماعی انتقال سند شده است اما پس از آن مدعی درخواست زمین رایگان شده که این امر مورد اعتراض شهرداری است.

کد خبر 366559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.