حضور با وقار بانوان در جامعه دستاورد بزرگ انقلاب است

استاندار اصفهان عنوان کرد:حضور با وقار بانوان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی دستاورد بزرگی برای انقلاب به شمار می رود و باید از این ظرفیت و توانمندی در پستهای مدیریتی استفاده شود.

به گزارش ایمنا، و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در همایش "زنان محور مقاومت و توسعه"، که با حضور دکتر نظری پور کیایی، مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده و برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: اگر دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان و خانواده با ۴۰ سال پیش مقایسه شود، متوجه دستاوردهای بزرگ و گران قدری خواهیم شد که در حوزه عمل شاهد آن ها هستیم.

رضایی با بیان اینکه اعتقاد دارم حضور با وقار بانوان و عزم همه مسئولان برای بهره مندی از حضور فعال نیمی از جمعیت کشور در عرصه های اجتماعی و اقتصادی دستاورد بزرگی برای انقلاب بشمار می رود، اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید و رییس جمهور محترم استفاده ۳۰ درصدی از توانمندی و ظرفیت های بانوان در عرصه های مدیریتی است و تحقق این امر وظیفه همه مسئولان است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: بهره مندی بهینه از ظرفیت‌های عظیم بانوان در عرصه های مدیریتی یک وظیفه مهم است و بر خود لازم می دانیم که برای اجرای این سیاست ها اقدام کنیم و در این راستا باید وزارت کشور نیز همراهی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای بانوان در مقاطع علمی و پزشکی، اظهار کرد: مسئولان باید زمینه بکارگیری این نیروهای متدین و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش فراهم نمایند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه ایثار و فداکاری شهیدان، جانبازان و ایثارگران قطعاً با همراهی و همگامی مادران و همسران آن ها میسر شده است، افزود: این امر واقعیتی است که هیچ کس نمی تواند آن را پنهان نماید.

رضایی تاکید کرد: این بانوان هستند که با حضور فعال خود در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ...، جهت حل مشکلات کشور کمک کنند و در صحنه عمل توانمندی های خود را نشان دهند.

لزوم تلاش برای تحقق وعده ۳۰ درصدی

دکتر نظری پورکیایی، مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده نیز در این همایش خواستار انتصاب بانوان در پست های مدیریتی برای تحقق سیاست ۳۰ درصدی حضور بانوان در عرصه های مدیریتی شد و اظهار کرد: امیدواریم که با همراهی مدیران استان شاهد عملی شدن این وعده ریاست محترم جمهور باشیم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بر لزوم برگزاری جلساتی با فعالین زن در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: بخش زیادی از مشکلات معیشتی با رونق اقتصادی برطرف خواهد شد و بانوان در این عرصه مشارکت بالایی دارند که باید از آن استفاده شود.
وی همچنین بر نشست های مداوم و مستمر مدیران ارشد استان با NGO ها و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

کد خبر 366470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.