رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یکی از ماموریت ها و اهداف این سازمان تقویت هویت انقلابی شهروندان است که در سند راهبردی به آن اشاره شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در برنامه( اینجا اصفهان )گزارشی از اهم فعالیت های این سازمان ارائه داد وگفت: لزوم ایجاد تمهیدات در ساختار برنامه ریزی به مناسبت دهه فجر لازم و از ابتدای سال جاری به این نقطه برجسته توجه شده است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مفهوم نمادین آن، افزود: مهرماه امسال به دستور شهردار اصفهان ستاد دهه فجر در تمام زیر مجموعه های شهرداری از جمله سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ادره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، در مناطق ۱۵ گانه تشکیل تا برنامه ریزی منسجمی برای ورود به دهه فجر انجام شود.

رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شعار محوری مراسم امسال"افتخار به گذشته، امید به آینده" در دستورکار همه دستگاه ها قرار گرفت تا برنامه ها با دقت بهتری انجام شود.

عیدی ادامه داد: در این مسیر بر حول محور این شعار حرکت کرده و سعی بر بازنمایی هویت انقلابی وتداعی خاطرات انقلاب داشته ایم زیرا این کار خاطرات دوران انقلاب را در ذهن شهروندانی که در آن دوره حضور داشته اند، بازنمایی و تداعی می کند و همچنین این امر باعث شده تا شهروندانی که جر نسل های بعد بوده و در زمان انقلاب حضور نداشته اند، افتخارات را دریابند.

وی افزود:علاوه بر حرکت در مسیر شعار محوری امسال، در برنامه ها سعی در ترسیم آینده ای پر افتخار نیز داریم؛ این مهم با به کارگیری رویکرد خلاقانه، موجب سرزندگی اجتماعی و امید به زندگی شده و این روزها این سرزندگی اجتماعی با جریان یافتن زاینده رود بیشتر از قبل نمود پیدا کرده است.

توزیع متناسب برنامه های فرهنگی در سطح مناطق و محلات شهر اصفهان

رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به شعارهای مطرح شده به وسیله شورای اسلامی شهر اصفهان و دستور شهردار در حوزه های زیر مجموعه، منشوری به نام حقوق شهروندی مطرح شده است که بر این اساس  هر شهروند باید در کمترین زمان ممکن به خدمات دسترسی پیدا کند بنابراین توزیع خدمات فرهنگی شهر نیز باید در مناطق و محلات مختلف اصفهان متناسب باشد.

عیدی افزود: معاوت های فرهنگی هر منطقه با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان برای برگزاری برنامه ها به استقبال مخاطبان و شهروندان در مناطق می رود.

وی ادامه داد: میزان مشارکت نیز باید در محلات افزایش پیدا کند، زیرا مشارکت یکی از ملزومات و پایه شکل گیری هویت شهر است بنابراین هرچقدر میزان مشارکت بالا باشد، هزینه های اقتصادی و تعامل کاهش و سرزندگی اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد که در این راستا با همکاری معاونت های مناطق و سایر سازمان های شهری، بیشتر از ۳۰۰ عنوان برنامه در سطح محلات و مناطق خواهیم داشت.

رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: هویت ایرانی اسلامی وجه مشترک همه ما بوده و در این راستا شهرداری اصفهان همه تلاش خود را برای تقویت هویت ایرانی اسلامی انجام داده است و شهر موزه ای از نمادهای هویت ایرانی اسلامی است.

عیدی تاکید کرد: عمده فعالیت ها در معاونت فرهنگی و سازمان تابعه در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی بوده و تلاش شده تا این هویت تاریخی ایرانی اسلامی در شهر، جهانی شده و در اختیار بشریت قرار بگیرد.

وی گفت: بن مایه هویت ایرانی اسلامی گسترده بوده وبرای نیل به تقویت این هویت، سایر دستگاه ها و سازمان ها  همانند آموزش و پروش، حوزه علمیه، دانشگاه ها نیز باید فعالیت خود را در این زمینه داشته تا این هدف بزرگ محقق شود.

 

کد خبر 366329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.