تولید مسکن شتاب می‌گیرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و مشخص شدن سهمیه‌ها تلاش داریم تا دو سال فضایی در کشور ایجاد کنیم که تولید مسکن شتاب بگیرد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی امروز (پنجشنبه) در حاشیه آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی خیرساز از جمله ۵۰ واحد مسکونی ویژه نابینایان و کم بینایان کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و مشخص شدن سهمیه‌ها تلاش داریم تا دو سال فضایی در کشور ایجاد کنیم که تولید مسکن شتاب بگیرد تا بتوانیم تعادل بخشی عرضه و تقاضای مسکن برای جامعه هدف (قشرهای متوسط و کم درآمد) را انجام دهیم.

وی با اشاره به ساخت یک هزار واحد مسکونی خیرساز تا کنون در کاشان تصریح کرد: در این مسیر نقش مردم و به ویژه خیران بسیار مهم است و امید می رود این رویه در همه شهرها روی دهد تا از این ظرفیت برای شتاب بخشی به تولید مسکن برای اقشار کم درآمد استفاده بیشتری داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر اساس قانون اساسی و قانون ساماندهی مسکن در نظر داریم زمین مورد نیاز خیران را مانند سازمان های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تامین کنیم که بر این اساس پروانه ساختمان، تهیه نقشه و نظارت مهندسی بدون دریافت هزینه های معمول برای این طرح ها صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: تسهیلات مورد نیاز با کمک بانک مسکن تامین خواهد شد زیرا نهضتی باید برای محرومیت زدایی در کشور شکل بگیرد چراکه زیبنده جامعه اسلامی نیست که نسبت به محرومان بی تفاوت باشد.

کیومرث سلگی، مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور در این زمینه به خبرنگاران گفت: ۳۰ هزار واحد از سوی خیران در حال ساخت بود که کار ۲۵ هزار واحد به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: در بحث تفاهم نامه ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول هم نزدیک به ۱۰ هزار واحد داریم که سه هزار واحد به اتمام رسیده و سه هزار واحد هم در دست ساخت می باشد.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور عنوان کرد: دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکن از این میان در مجموع در استان اصفهان داریم که یک هزار واحد در کاشان بود و از این میان کار ۷۰۰ واحد به پایان رسیده و عملیات اجرای افزون بر ۲۰۰ واحد هم امروز آغاز شد.

وی یادآور شد: زیربنای هر واحد مسکونی به طور میانگین ۷۵ مترمربع است که با اعتبارهای دولتی، کمک خیران و مشارکت متقاضیان برای کمک به خانه دار شدن خانواده های کم برخوردار ساخته می شود.

وی افزود: هر واحد مسکونی نزدیک به ۹۰۰ میلیون ریال می رسد که سوای کمک خیران، بخشی از مبلغ از محل تخفیف های آب، برق و گاز تامین می شود زیرا مسکن کالایی گران قیمت به حساب می آید و هزینه بالایی دارد.

به گفته سلگی، سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خیرساز در کشور تکمیل شده که در دهه مبارک فجر تحویل متقاضیان واجد شرایط خواهد شد.

به گزارش ایمنا، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه برای شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی چند طرح، بازدید از فرودگاه و دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان به کاشان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 366270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.