اعتراض به رهاسازی خودروسازان و اختلاسگران

نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل مهم کشور انجام دادند، اما اعتراض به قیمت گوشت و نحوه توزیع سبد کالا و به نقش دلالان در تعیین قیمت خودروهای داخلی مهمترین فعالیت‌ آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان و رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تذکری شفاهی در جلسه‌ علنی روز یکشنبه-۷ بهمن- مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه‌ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. علی‌رغم همه‌ موفقیت‌های فراوان نظام جمهوری اسلامی در ابعاد سیاست خارجی، سیاست داخلی، امور دفاعی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی امروز شاهد وجود مشکلات اقتصادی در کشور هستیم و این وضعیت پسندیده‌ ملتی که به شایستگی انقلاب را اداره کرده است نیست.

وی افزود: مشکلات معیشتی از نوع توزیع گوشت یا گرانی‌ها خاطر مردم را آزرده کرده است. امیدواریم که مسئولان در جهت حل مشکلات مردم اقدام مؤثر کنند

خودروسازان مصوبات تنظیم قیمت را رعایت کنند

فولادگر در مورد صنعت خودرو گفت: اکنون که این طرح به کمیسیون صنایع برای بررسی بیشتر برگشته است از مردم و صاحبنظران می‌خواهیم که نظرات و پیشنهادات خود را در مورد انحصارزدایی و ایجاد زمینه رقابت برای این صنعت در چارچوب همان چیزی که در مجلس تصویب شد بفرستند.

نماینده مردم اصفهان گفت: از خودروسازان می‌خواهیم که مصوبات تنظیم قیمت بر اساس همان قیمت قرارداد عمل شود. دولت هم از قطعه‌سازان حمایت کند تا زنجیره‌ تولید متوقف نشود تا خود بتوانند با عرضه‌ بیشتر قیمت را کاهش بدهند و مردم هم در این زمینه رضایت داشته باشند.

رییس کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید ملی در مورد طرح رهاسازی آب در زاینده رود گفت: اکنون که مسئولان تصمیم گرفتند برای حل مشکلات کشاورزان اصفهان مدت محدودی آب را رهاسازی کنند، امیدواریم که تصمیم در این مورد با در نظر گرفتن همه‌ ابعاد و به طور سنجیده گرفته شود. ان‌شاءالله با این رهاسازی آب بخشی از مشکلات کشاورزان حل شود و با اجرای صحیح مصوبات شورای عالی آب مسائل آب حل شود.

انتقاد «حاجی‌دلیگانی» از نحوه توزیع سبد کالا

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه- ۷ بهمن- مجلس در تذکری بیان کرد: امروز دغدغه برخی مردم در جامعه دریافت سبد کالا است. سبد کالا در بین مردم توزیع می‌شود، اما نحوه توزیع آن نامناسب است. گفته می‌شود که به همه بیمه‌شدگان سبد کالا داده شده است، اما بسیاری این سبد را دریافت نکرده‌اند. این نحوه توزیع نامناسب است.

زنگنه تمام روابط نفتی ما با شرکای سنتی را بر هم زده است

حاجی دلیگانی روز سه شنبه-۹ بهمن- نیز در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهور خاطرنشان کرد: زنگنه کلید را گرفته و همه درها را قفل کرده و در جیب خود گذاشته چنانچه تمام روابط نفتی ما با شرکای سنتی را بر هم زده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قرارداد ما با چین که طالب تولید و خرید یک میلیون بشکه نفت در روز بوده است و و قراردادهای گازی ما را با پاکستان و هند برهم زده است. ما از طریق کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، ترکیه و عراق به خوبی می‌توانستیم و می‌توانیم تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه زنگنه روابط نفتی و گازی ما با این چند کشور را دچار تنش کرده ابراز عقیده کرد: آنچه می‌فهمیم قفل کردن درها تنها با یک هدف است و آن اینکه به مردم ایران فشار بیاورند تا نظام را تسلیم آمریکایی ها کنند که کورخوانده اند چنین چیزی محقق شود، رییس جمهور و زنگنه امید پوچ به آمریکا و اروپا بسته و روابط نفتی و گازی ما را با شرکای سنتی برهم زده اند.

گزارش تفریغ بودجه‌ یک قدم به جلو بود

حاجی دلیگانی خطاب به روحانی ادامه داد: اگر در این جمله صادق هستید که می‌خواهید مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنید، کلید اقتصاد را از آقای زنگنه که ضربات جبران ناپذیر تاریخی به کشور و مردم ایران زده و کشور را از صدها میلیارد دلار درآمد محروم کرده پس بگیرید.

 حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی دیگری در جلسه روز سهشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه ۹۶ که روز گذشته قرائت شد، خطاب به علی مطهری گفت: اولاً باید به حسابرسان دیوان محاسبات در سراسر کشور به این جهت که از بیت‌المال حفاظت می‌کنند خداقوت بگوییم. انصافاً گزارش تفریغ بودجه‌ دیروز هم یک قدم به جلو بود.

احکام اختلاسگران باید اجرا شود

وی افزود: نکات بسیار مهمی و گام مثبتی در ارائه گزارش و احقاق حقوق مردم در این گزارش بود. اما البته اشکالاتی نیز داشت مثلاً در مورد حقوق‌های نجومی اصلاً ورود نکرده بود. ما بالاخره متوجه نشدیم که حکم این افراد را زدند یا خیر؟ هنوز این مسئله ادامه دارد.

نماینده مردم شاهین شهر خطاب به مطهری ادامه داد: نکته‌ دیگر این است که دیوان محاسبات باید برخی از احکامی که در این گزارش صادر شده است را اجرایی کند. مثلاً در سال ۷۶ یک فردی ۷۱۰ هزار دلار گرفته است که برود برای وزارت علوم مواد شیمیایی وارد کند، اما نه آن مواد را وارد کرده و نه پول آن را به بیت‌المال برگردانده است. از سال ۹۲ هم حکم قطعی شده، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. پیشنهاد من این است هم اکنون که کمیسیون تلفیق دایر هست جنابعالی پیگیری کنید پیشنهادها برای اصلاح بودجه در قانون بودجه بیاید.

علی مطهری که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: پیشنهاد شما پیشنهاد خوبی است. اعضای کمیسیون تلفیق می‌توانند از این گزارش استفاده کنند و پیشنهادات را در همین بودجه ۹۸ مطرح کنند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یکشنبه-۷ بهمن

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر علوم تحقیقات و فناوری: چرا مرکز نشر دانشگاهی که یک زمانی سرآمد مراکز نشر علمی بوده است به محیط امنیتی و غیر اخلاقی بدل شده است. 

تذکر به رییس جمهور: دستور فرمایید علت پرداخت هزینه وکالت از بیت المال در موضوع شکایت شخصی حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت از آقای حسین دهباشی رسیدگی و ضمن اقدام قانونی مبلغ پرداختی به خزانه کشور مسترد شود.

سه شنبه-۹ بهمن

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان به رییس جمهور: لزوم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهاد ریاست جمهوری و برخورد قاطع با متخلفین، 

تذکر دیگر به رییس جمهور: دلیل رسانه‌ای کردن جشن تولد معاون اول رییس جمهور در کاخ سعدآباد با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی مردم چیست؟ چرا با این اقدامات ناامیدی، یأس و ضدیت با مسئولان را در میان مردم تشدید می کنید؟

تذکر به وزیر ورزش و جوانان: بررسی علت ولخرجی فراوان و هزینه میلیاردی از بیت‌المال برای برگزاری همایش بی‌نتیجه در کرمان در شرایط اقتصادی کشور چیست،

تذکر به رییس جمهور: لزوم نظارت بر بودجه حجیم نهاد ریاست جمهوری و جلوگیری از شیوع فساد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار به وزیر صنعت، معدن و تجارت: اگر قرار بود قیمت خودرو را از چندین ماه قبل توسط دلالان تعیین و صرفاً شما آن را تأیید کنید دیگر نیاز به وزارتخانه عریض و طویل به نام صنعت، معدن و تجارت نبود. 

تذکر به وزیر آموزش و پرورش: تغییر در نحوه پذیرش و جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مغایر با قانون و حقوق مکتسبه این افراد است، لازم است از هر گونه تصمیمی که تبعات اجتماعی و غیرقانونی دارد اجتناب کنید.

کد خبر 366258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    0 0
    خدا خیرت بده که زبان مردمی واقعا به خیلی ها سبد کالا ندادن... من و خیلی از همکاام با وجود اینکه تمام شرایط رو داشتیم بهم.ن تعلق نگرفته