صدور مجوز نخستین روزنامه کاشان در سال پایتخت کتاب ایران

کاشان - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: همزمان با سال پایتختی کتاب "صدور مجوز نخستین روزنامه کاشان" مایه مباهات منطقه است.

میثم نمکی در حاشیه بازدید از دفتر روزنامه سراج ، نخستین روزنامه این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، اظهار کرد: در سال پایتختی کتاب این اتفاق همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب باعث خوشحالی اهالی فرهنگ شد زیرا سالها بود که اهالی فرهنگ و هنر در انتظار داشتن روزنامه‌ای مستقل برای شهر بزرگی چون کاشان بودند.

وی افزود: یکی از آرزوهای جامعه فرهنگی این است که بتواند با تولیداتی پر محتوا و جدید از اخبار و گزارش‌های روز بهره مند شود، این روزنامه با انتشار مطالب مفید می‌تواند کاستی‌های منطقه را بکاهد و بازوی قدرتمندی جهت رفع موانع و مشکلات مردم و مسئولان شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: روزنامه می‌تواند بازتاب دهنده مسائل و دغدغه های مردم باشد و مطالعه آن اندوخته های علمی را بالا ببرد که امیدواریم با توجه به این تفکر روزنامه در سبد خانوارهای کاشانی قرار گیرد و مردم مطالعه روزنامه را یکی از برنامه های اصلی زندگی خود قرار دهند.

نمکی گفت: عوامل این روزنامه باید فعالیت‌های رو به رشد خود را ادامه داده و از اتاق فکر و صاحب نظران استفاده کرده و در سیر تدریجی موفقیت خود بکوشند و با بالا بردن سواد رسانه‌ای خود در صف برترین روزنامه ها قرار بگیرید.

وی با بیان اینکه روزنامه گنجینه فرهنگی بزرگی است، تاکید کرد: در فرصت پیش آمده حفظ و ترویج برنامه‌های فرهنگی و پرداختن به میراث گذشته علم و ادب و معرفی پیشینیان می‌تواند تاریخ کهن کاشان را نمایان کند.

کد خبر 365910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.