بالا گرفتن تجارت بی‌رحمانه آقازاده‌ها در خلیج‌فارس/حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه نیازمندان

با بسته خبری خبرگزاری ایمنا همراه باشید؛ در این بسته هر روز مهم‌ترین رویدادهای یک هفته گذشته تعدادی از شهرهای ایران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

هرمزگان به قطب برگزاری جشنواره‌های ملی تبدیل شود

هرمزگان: عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای رویدادهای مهم ملی جشنواره‌هایی شکل بگیرد و از ظرفیت استان هرمزگان برای میزبانی از این جشنواره‌ها استفاده شود.

بالا گرفتن تجارت بی‌رحمانه آقازاده‌ها در خلیج‌فارس

هرمزگان: کشتی‌های متوقف شده چینی بعد از اخراج از سواحل شرق استان هرمزگان با همکاری شیلات بندرعباس در اسکله صیادی پشت‌شهر بندرعباس پهلو گرفته و همچنان به صید بی‌رحمانه ترال مشغول هستند.

بندرعباس؛ فعال‌ترین مرز کشور در ترانزیت ورود کالا

هرمزگان: داریوش باقرجوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: در ۹ ماهه نخست سال ۹۷، بندرعباس با حمل دو میلیون و ۶۷ هزار و ۲۷۰ تن کالا، فعالترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورود کالا بوده است.

*********************************************************************

استاندار اصفهان می‌گوید حرف‌هایش را تحریف کرده‌اند

خوزستان: جواد کاظم‌نسب الباجی، نماینده مردم اهواز، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خوزستان اعتراض شدیدی به استاندار اصفهان کردند که چرا آن‌گونه بابت نهایی شدن انتقال آب کارون تبریک گفته که استاندار اصفهان این موضوع را رد کرد و عنوان کرد صحبت‌هایش تحریف شده است.

گرفتاری ۶۰ خانوار عشایر اندیکا بر اثر سیل و سرما

خوزستان: جبار صالحی، عضو شورای روستای فرگه اندیکا با بیان اینکه حدود ۶۰ خانوار از عشایر روستای فرگه در سیل و سرما گرفتار شده‌اند و آرد و آذوقه آنها تمام شده است، گفت: تندباد سبب پاره شدن چادر عشایر شده است و اغلب عشایر بین ۴ تا ۱۰ رأس از دام‌های خود را در بارش اخیر از دست دادند.

آب شرب اهواز، بحرانی که جدی گرفته نمی‌شود

خوزستان: محمد امین جعفری، کارشناس حوزه آب گفت: رییس مرکز بهداشت خوزستان در فروردین ماه امسال گفته بود با وجود کلرزنی و مطلوبیت میکروبی، آب اهواز کیفیت ندارد و برای همین مردم مجبور به خرید آب از خودروهای غیراستاندارد عرضه آب هستند. این مسئله نشان می‌دهد که حتی مسؤلان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره سلامت آب این کلانشهر تردید دارند.

*********************************************************************

برخی شناگاه‌های بوشهر محل تخلیه فاضلاب شهری است

بوشهر:  فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر محل‌های دفن پسماند استاندارد نیستند و هیچ شهری در استان مرکز دفن پسماند استاندارد و اصولی ندارد، گفت: در استان بوشهر دو منبع اصلی آلودگی آب و هوا داریم که یکی توده گرد و غبار است که از دو منشا داخلی و کانون‌های خارج استان ایجاد می‌شود. بخش قابل توجهی از این گرد و غبار منشا خارجی دارد.

حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه نیازمندان

بوشهر: مجید باجلان، مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت که به منظور بررسی عملکرد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بوشهر به این استان سفر کرده بود، با بیان اینکه کارمزد وام قرض‌الحسنه نیازمندان حذف می‌شود، گفت: کمیته امداد با ایجاد این صندوق سعی دارد سنت نیکوی قرض‌الحسنه را با بهره‌گیری از سپرده‌های مردمی، امکانات سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانک‌ها و مراکز دولتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی در کشور توسعه و ترویج دهد.

اولویت تسریع در تکمیل طرح‌های پارس جنوبی

بوشهر: بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در بازدید از پروژه‌های پارس جنوبی با بیان اینکه تلاش‌های گسترده‌ای برای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی انجام شده، گفت: در حال حاضر اولویت مهم ما تسریع در روند اجرایی فازهای ۱۳، ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی است.

کد خبر 365522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.