ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس

گلپایگان- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس راهکار مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی است و ضروری است اجرای این امر مهم در مدارس نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، عبدالرضا رئیسی در آیین تکریم و معارفه رییس جدید آموزش و پرورش گلپایگان اظهار کرد: سند تحول بنیادین پرچمی است که مسیر حرکت آموزش و پرورش که همان تربیت انسان کامل است را مشخص می‌کند.

وی افزود: دانش آموز نه فقط در زمینه علمی و آموزشی باید پیشرفت کند بلکه در زمینه‌ های فنی و حرفه ای، اجتماعی، هنری، اقتصادی، سیاسی و زیستی و بدنی باید پیشرفت داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یک دانش‌آموز اگر از نظر جسمی و روانی سالم باشد می‌تواند در سایر جنبه‌ها و ابعاد رشد داشته باشد.

وی با بیان این‌که دانش آموز وقتی سالم باشد می‌تواند نیارهای خودش را برطرف کند و عضو مفیدی برای جامعه باشد تصریح کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی، کودکان و نوجوانان و جوانان ما را تهدید می‌کند و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان وظیفه آموزش و پرورش است.

 رئیسی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی و در طرح و برنامه‌های مدارس تعریف شده است و مدیران باید آن را پیگیری کنند. یکی از عواملی که می‌تواند دانش آموز را از مسیر اصلی خودش منحرف کند بحث آسیب‌های اجتماعی است و با آموزش مهارت‌های زندگی و رعایت موارد دیگر قطعأ پیشگیری صورت می‌گیرد.

وی گفت: یکی دیگر از مواردی که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است ایجاد شادی و نشاط در مدارس است که باید به آن توجه ویژه شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و طرح‌های سلامت و بهداشت در مدارس از جمله طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه از  خدمات  حبیب‌الله جمالی مدیر سابق قدردانی و مصطفی مهدیان به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش گلپایگان منصوب شد.

کد خبر 365465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.