روددره‌های تهران احیا می‌شود

شهردار تهران گفته است روددره‌های تهران احیا و تبدیل به تفرجگاه‌های تفریحی می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی، در دیدار با سفیر سوئیس در تهران گفته است در گذشته در تهران روددره های بسیاری وجود داشت که متاسفانه در طول زمان از بین رفتند و این موضوع موجب شکل گیری چالش های زیست محیطی بسیاری برای پایتخت شده است.

به گفته شهردار تهران هم اکنون روددره‌ها به سمت مسیل‌های «فیروزآباد» و «کن» هدایت می‌شود اما احیای روددره‌ها و تبدیل آن‌ها به محیط های تفریحی و گردشگری را از موضوعات مورد توجه شهرداری است.

حناچی گفته است یکی از موارد همکاری تهران و برن در حوزه محیط زیست، می‌تواند معطوف به احیای روددره های تهران باشد.

مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس نیز در خصوص از احیای روددره های تهران گفته است اگر اطلاعات بیشتری در این باره در اختیار شرکت‌های سوئیسی قرار بگیرد، می توانند زمینه همکاری مناسبی را تعریف کنند.

هم‌چنین،‌به گفته حناچی همکاری مطالعاتی مشترک برای راه اندازی تله کابین در مسیر امام زاده داوود از دیگر موضوعاتی است که می تواند پایتخت ایران و سوئیس را در زمینه علمی به یکدیگر نزدیک تر کند.

حناچی در این جلسه اعلام کرده مدیریت شهری تصمیم دارد تله‌کابینی را از فرحزاد به سمت این مکان زیارتی تفریحی طراحی کند. پروژه ای که با انجام آن امکان ایجاد مسیر طبیعت‌گردی به موازات مسیر پیاده امام‌زاده داوود مهیا می شود.

کد خبر 365371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.