در شهر ملی سفال، سفال همدان می‌فرشند

شهرضا – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا گفت: پس از تلاش بسیار مسئولان این شهرستان، شهرضا به عنوان شهر ملی سفال معرفی شد، اما همچنان در مغازه‌های آن سفال همدان به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرهنگ جواد داستانی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی است که برای حفظ تمامیت ارضی، ارزش‌های اسلامی و انقلابی، جانبازی کردند.

وی با اشاره به برنامه هفته فرهنگی شهرستان شهرضا، یادآور شد: در این هفته باید توانمندی‌های فرهنگی شهرضا مانند سفال و دیگر صنایع دستی، هنرهای تجسمی، شعر و شعرا به دیگران معرفی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که برگزار می‌شود باید نتیجه‌ای هم داشته باشد و مردم ثمره آن‌ها را در زندگی خود مشاهده کنند.

داستانی با اشاره به انتخاب شهرضا به عنوان شهر ملی سفال، تصریح کرد: متأسفانه در مغازه‌های این شهرستان سفال همدان را می‌فروشند در حالی که تحقیقات علمی ثابت کرده است که سفال و لعاب شهرضا برای سلامتی مناسب‌تر و مضراتی مانند سرطان زا بودن را ندارد.

وی اضافه کرد: انتخاب شهرضا به نام شهر ملی سفال با تلاش و پیگیری بسیار مسئولان و مردم آن انجام شده است، اما در عمل حمایتی از هنرمندان این بخش نمی‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا تصریح کرد: شهرضا از قطب‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود، اما عرضه کالا و خدمات در آن با نرخ‌های متفاوت و متغیر، مردم را سرگردان و ناراضی کرده است.

داستانی تأکید کرد: لازم است یک بار برای همیشه و با یک اقدام انقلابی، برای ساماندهی بازار شهرضا و جلوگیری از عرضه چند نرخی کالا و خدمات، اقدام شود.

وی با بیان اینکه به توانمندی سایر هنرمندان این شهرستان نیز توجه نمی‌شود، اظهار کرد: شاعران فرهیخته و مؤمن شهرضا در طول تاریخ سرآمد بوه‌اند، اما به هنر و استعداد آن‌ها، آنگونه که شایسته است بها داده نمی‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا از برگزاری یادواره "شهید همت" در هفته فرهنگی شهرضا خبر داد و افزود: سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران و سردار موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی به عنوان سخنرانان این یاد واره دعوت شده‌اند که در صورت موافقت و فراهم بودن شرایط در شهرضا حضور پیدا می‌کند.

داستانی با بیان اینکه شهید همت در شمار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: کمیته فرهنگی برگزاری این یادواره تشکیل می‌شود تا از همه امکانات فرهنگی و هنری شهرضا برای برگزاری باشکوه آن استفاده شود.

کد خبر 365212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.