گلزارهای شهدا تیران‌وکرون برای ثبت ملی ساماندهی می‌شود

تیران-رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران‌وکرون گفت: گلزارهای شهدای این شهرستان برای ثبت ملی بازنگری عمرانی و ساماندهی می‌شود.

مهرداد حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که ساماندهی گلزارهای شهدا تیران‌وکرون آغاز و در ۴۲ گلزار این منطقه انجام شده، اظهار کرد: بازنگری و ساماندهی مجدد این مراکز فرهنگی برای ثبت ملی انجام شده و اصلاحات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: المان شهدا در کنار قبور آن‌ها نصب و بازنگری عمرانی برای اصلاح کمبودها انجام می‌شود البته این اقدامات در حال حاضر آغاز و پنج گلزار شهدا تاپایان امسال به اتمام خواهد رسید و مابقی در سال آینده انجام خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران‌وکرون با اشاره به ثبت ملی گلستان‌های شهدا گفت: این مراکز دینی از آثار فرهنگی ملموس هر منطقه است که سند هویت هر شهر به شمار می‌آید به همین دلیل این اقدام در سطح کشور صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دغدغه‌های بنیاد شهید و مسئولان کشوری است، خاطرنشان‌کرد: دیدار با خانواده شهدا، یادواره های شهدا، اجلاسیه و مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در این راستا برگزار می‌شود که در دهه فجر امسال ۴۵۰ دیدار مسئولان از خانواده های شهدا عملی خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تیران‌وکرون با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه ایثار و شهادت گفت: ترویج فرهنگ گذشت و خدمت به مردم و همچنین همبستگی ملی نیاز امروز جامعه است که باید توجه جدی به آن شود و افراد موثر جامعه از جمله مدیران و کارکنان دولتی و سایر قوا در این خصوص توجه داشته باشند.

کد خبر 365160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.