مسئولان از سیاسی‌کاری و محلی‌گرایی دست بردارند

رییس شورای شهر خمینی‌شهر گفت: محلی‌گرایی در تصمیمات برخی مدیران معضلات بزرگی را به وجود آورده که انتظار می‌رود مسئولان خمینی شهر در تصمیم‌گیری‌ها از این مباحث دور شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خمینی‌شهر، عبدالله کیانی در دومین نشست تخصصی و گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: منوال برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان این است که با حضور نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شود چرا که بعضی از مشکلات و مسائل شهرستانی باید از این طریق پیگیری شود؛ اما متاسفانه در برخی از جلسات نماینده حضور ندارد.

وی با بیان اینکه در جلسات شورای اداری شهرستان باید به جایگاه شوراها توجه شود چرا که باید جایگاه اصلی خود را بدست آورد افزود: بسیاری از ادارات با وظایف شوراها آشنا نیستند. در شهر پارلمان های محلی فعالیت دارند که برخی مسائل را برحسب وظیفه بررسی می کنند که به نوعی پل ارتباطی مردم هستند. مسئولان ادارات شهرستان خمینی‌شهر نمی‌دانند که وظیفه شوراها شناسایی مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی شهرها و روستاها است.

رییس شورای شهر خمینی شهر با ابراز تاسف از اینکه در خمینی‌شهر حواشی سیاسی برای مسئولان و مردم شهرستان مشکلات زیادی ایجاد کرده است تصریح کرد: محلی گرایی در تصمیمات برخی مدیران نیز معضلات بزرگی را به وجود آورده و انتظار می‌رود که مسئولان خمینی شهر در تصمیم‌گیری‌ها از این مباحث دور شوند و شهرستان را به صورت یکپارچه نگاه کنند تا بتوانیم بودجه معقول و منطقی را برای سال آینده تصویب کرده و پروژه‌های نیمه‌تمامی که در دستور کار بوده است را به انجام برسانیم.

کیانی با بیان اینکه پل قبل از چشمه لادر در کمربندی جدید خمینی شهر طبق قول مسئولان قرار بود برای ۲۲ بهمن افتتاح شود تا بار ترافیکی حاصل از خودروهای سنگین کاهش یابد اضافه کرد: در خصوص ترمینال باربری و مشکلاتی که از تردد خودروهای سنگین به وجود می آید باید با پیگیری‌های لازم هر چه زودتر تصمیم گیری و اقدام عملیاتی انجام شود تا این معضل ترافیکی خصوصاً حمل‌ونقل ماشین‌های سنگین در شهر رفع شود که این معضل باعث خطراتی برای جان همشهریان است.

وی با بیان اینکه مشکل آب بسیار حاد است خاطرنشان کرد: خرید پساب برای آبیاری، توسعه و حفظ فضای سبز خمینی‌شهر اقدامی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد و تا کنون تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و مجوز استانداری را نیز در این مورد اخذ کرده‌ایم اما مبالغ سنگینی را سازمان آب و فاضلاب از شهرداری درخواست کرده که نیاز به اعتبارات ملی است.

کد خبر 364862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.