هر کس برای شهرعارضه‌ای ایجاد کند باید عوارض آن را بپردازد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:عده ای تصور می کنند که پزشکان و وکلا درآمدهای بسیاری دارند و باید عوارض پرداخت کنند اما با تاکید بر اینکه هر کس برای شهرعارضه ای ایجاد می کند باید عوارض بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی پیش از ظهر امروز _یکشنبه ۲۳ دی ماه در "نشست مشترک کانون وکلای اصفهان با مدیران و نمایندگان کانون سردفتران، مرکز وکلای قوه قضائیه، کانون کارشناسان و نظام مهندسی"  اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها طرحی را مبنی بر خروج فعالیت وکلا، پزشکان، دفاتر روزنامه و دفاتر ثبت اسناد از منازل مسکونی اعلام کرده است که در این شرایط از این پنج گروه در صورت فعالیت در منازل مسکونی عوارض دریافت شود. به عنوان شخصی که در مدیریت شهری خدمت می‌کنم دغدغه درآمدی شهر را  دارم و از طرفی به عنوان وکیل نیز دغدغه دوستان در اصناف را دارم.

وی افزود: گزارشی از اتفاقاتی که در طول سه هفته اخیر در شهرداری رخ داده را عنوان می‌کنم. در سال ۹۳ لایحه ای به تصویب شورای شهر اصفهان رسید؛ مبنی بر این که اصل دریافت عوارض به نوعی بازنگری و تصویب شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در لایحه ارایه شده اسامی پنج دسته در بند پنج ماده ۲۴ ذکر و ارقام پرداختی نیز تعیین شده است که به دنبال آن در کسب و پیشه نیز اقداماتی انجام شد، اما با توجه وضعیت حقوقی آن ماده و آرایی که در دیوان عالی برای آن صادر می‌شود،  از سمت هیئت عمومی و شعب حقوقی این موضوع  محکمتر می‌شود.

 مزروعی اضافه کرد: مسئولان شهرداری با علم بر اینکه در مورد تصویب لایحه  ضعف‌هایی وجود دارد که در لوایح بعدی ارایه می دهند. به احتمال زیاد وکلا و پزشکان را از این پنچ دسته حذف خواهند کرد  که در فرمانداری با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: البته امسال  مجدد لایحه افزایش عوارض توسط شهرداری تقدیم شورا شد که  در کمیسیون اصلاح درآمدی درحال بررسی این موضوع هستیم، استدلال‌هایی را برای شهرداری عنوان کردیم که این شغل‌ها تجاری محسوب نمی شوند و پیشنهاد حذف و معافیت این دسته را از عوارض مطرح کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان  تصریح کرد: بر اساس گزارش شهرداری سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عوارض از  کل اصناف اصفهان دریافت می‌شود  این در حالی است که شهرداری برای دریافت این مبلغ به همان اندازه هزینه می‌کند  که در مقایسه با بودجه سه هزار میلیاردی سال ۹۷ شهرداری ارزشی ندارد.

وی گفت: امروز لایحه افزایش عوارض در صحن علنی شورا مطرح  و تعدادی از اعضای شورا درخواست دادند که لایحه فعلاً از دستور کار خارج شود. از طرفی  پرداخت عوارض منجر به ماده قانونی شده زیرا شهرداری دچار مشکل بودجه است و دولت شهرداری‌ها را مانند کودکان یتیم رها کرده  اما باید قواعد و قوانین به خوبی اجرا شود.

مزروعی ادامه داد: درآمد باید مبنای قانونی داشته باشد و رعایت قوانین بالا دستی و پایین دستی را داشته باشیم؛ عده ای تصور می کنند که پزشکان و وکلا درآمدهای بسیاری دارند و باید عوارض پرداخت کنند اما با تاکید بر اینکه  هر کس برای شهرعارضه ای ایجاد می کند باید عوارض بپردازد و در وضعیت حقوقی  کنونی امکان دریافت عوارض و بحث تغییر کاربری از این پنج دسته وجود ندارد.

کد خبر 364446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.