تشکیل هلال بیمارستانی در شرق اصفهان/ می‌دانیم برای احیای زاینده‌رود چه‌کار کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل هلال بیمارستانی از کوهپایه، هرند و ورزنه تا نیک‌آباد، طرح جدید درمانی است که مقدمات آن فراهم شده است تا اهالی آن مناطق برای درمان نیاز نداشته باشند به دیگر شهرها مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی عابدی پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در شانزدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان، اظهار کرد: برخی نقص‌های موجود به دلیل سوء تدبیر است که آن را حل می‌کنیم اما برخی دیگر به‌خاطر مشکلات کشور است که باید آن را پذیرفت و مدیریت کرد.

عابدی ادامه داد: ارتباط نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهرستان باعث می‌شود، ما نیازهای شوراها و شما محدودیت مجلس را برای تصویب بودجه را بهتر متوجه شویم، در نهایت این دغدغه‌ها به مردم شهرها و روستاها منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا از ابتدا با هدف دوری از انزواطلبی اتفاق افتاد و حسن نیت ما در اجرای برجام با تمام اختلاف‌هایی که بر سر آن وجود داشت مشهود بود، افزود: آمریکا در زمان برجام به دلیل فشارهای داخلی به آن تن داد اما اکنون می‌دانیم به سبب سیاست‌های منفعت طلبانه‌ای که دارد به هیچ عهد و پیمانی وفادادر نیست؛ با این وجود هیچ‌گاه نخواسته‌ایم نوکری قدرتی را بپذیریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این شرایط سخت کسی در کشور مقصر نیست و باید مانند بسیاری از مقاطع گذشته سختی این مرحله را نیزپشت سر بگذاریم، تصریح کرد: کل بودجه سال آینده ۴۷۰ هزار میلیارد تومان است که به‌خاطر امکان تحقق نیافتن درآمدهای نفتی در سال آینده، ممکن است سال خوبی برای بودجه کشور نباشد.

وی با بیان اینکه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تنها توان پرداخت هزینه‌های غیرقابل اجتناب را داریم، اضافه کرد: دولت منابع مالی خود را از طریق گرفتن مالیات و فروش املاک به‌دست می‌آورد که بخاطر رکود حاکم ممکن است تحقق پیدا نکند؛ علاوه بر آن شرکت‌های پرسود خود را نیز بنا بر اصل ۴۴ در سال‌های گذشته واگذار کرده است و با کارشکنی عربستان نیز ممکن است فروش نفت به مشکل بخورد، همین موارد تحقق بودجه سال آینده را با مشکل روبرو خواهد کرد.

عابدی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید با شهرداری و شوراهای شهر تعامل بیشتری داشته باشند تا در جریان نکاتی که باید در کمیسیون تلفیق بر آن پافشاری کنیم قرار گیریم زیرا شهرداری‌ها در کمیسیون نماینده ندارند و ممکن است در حق آن‌ها اجحاف شود.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل هلال بیمارستانی از کوهپایه، هرند و ورزنه تا نیک‌آباد، طرح جدید درمانی است که مقدمات آن فراهم شده و با حضور کادر درمانی در کنار ۱۰ پلی کلینیک دیگر که در شرق اصفهان پیش بینی کرده‌ایم اهالی آن مناطق برای درمان نیاز نداشته باشند به مناطق دیگر بروند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی اخیر مجلس درباره زاینده‌رود، گفت: همه نمایندگان درخصوص این مسئله فعال و سهیم بودند که این هم بستگی توسط نمایندگان شهرهایی که حتی مستقیم دخیل نبودند، قابل تقدیر است و باعث شد رییس جمهور که شاید اطلاعات کافی درباره این بحران نداشت، احیای زاینده‌رود را در دستور کار دولت قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه تجربه حاضر باعث شده که اکنون بدانیم برای احیای زاینده‌رود باید چه کاری انجام داد، خاطرنشان کرد: برای احیای زاینده‌رود کارهای کوتاه مدتی مانند سامانه دوم، پروژه پساب که در زمان استاندار قبلی آغاز و توسط استاندار فعلی درحال پیگیری است و همچنین شناسنامه دار شدن لوله‌های برداشت آب از رودخانه انجام خواهد شد که در کنار پروژه‌های تونل سوم و بهشت آباد، انتقال آب از خلیج فارس و نیز انتقال ۵۰ درصد صنایع به بیرون اصفهان امیدوار به احیای زاینده‌رود هستیم.

عابدی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت نفت و بنیاد مسکن انجام شده، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قیر مازاد به شهرستان اصفهان اختصاص داده شده که قرار است بر اساس نیاز بخش‌ها، با دهیاران برای توزیع این ۷۵۰ تن قیر به توافق برسیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان با مشارکت دهیاری‌ها در مکان‌های بدون استفاده، قصد ایجاد خانه‌های ورزش روستایی را در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت دارد که ۱۰۰ روستا در این زمینه شناسایی شده، ۱۵ روستا تجهیز شده و تا پایان سال ۲۵ روستای دیگر نیز در شهرستان اصفهان دارای خانه ورزش روستایی می‌شد.

کد خبر 364204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.