پوستر نخستین جشنواره داستانی آب رونمایی شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منقطه‌ای استان اصفهان گفت: حجم سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است اما اکنون ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن ساسانی امروز(سه‌شنبه) در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره داستانی آب با اشاره به میزان بارش ها و میزان حجم آب پشت سدهای استان اصفهان گفت: بر اساس نتایج ایستگاه چلگرد،‌ ۵۹۱ میلی متر ثبت شده است که نسبت به سال گذشته که در حدود ۱۱۹ میلی‌متر بوده رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: حجم سد زاینده رود یک میلیارد و چهارصد میلیون متر مکعب است اما اکنون ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است.

هم‌چنین،علی خدایی، نویسنده اصفهانی گفت: با هر یک متری که شهرها و دشت‌های کشور دچار فرونشست می‌شود روح تمام افرادی که آب را به نحو احسن مصرف کردند آزرده خواهد شد.

وی افزود: استفاده از هنر می تواند فضایی برای آگاهی بیشتر در خصوص استفاده صحیح و آینده نگری نسبت به آب ایجاد کند. برگزاری مسابقه ای با مضمون آب نشان می‌دهد نویسندگان باید برای آینده در خصوص آب صحبت کنند و امیدوارم در پایان نتایج ثمربخشی حاصل شود.

دبیر هنری نخستین جشنواره داستانی آب تصریح کرد: اختتامیه جشنواره همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد و امیدواریم جشنواره خروجی‌ مطلوبی داشته باشد.

هم‌چنین، سیدعلی موسوی، معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بزرگترین عبادت در آن، بها دادن به آب است در نتیجه باید تلاش کنیم گام‌های موثری در مدیریت مصرف برداریم.

هم‌چنین، سلمان باهنر، دبیر هنری جشنواره داستانی آب با اشاره به اینکه امیدوارم همه هنرمندان به مسئله حیاتی آب ورود کنند، اظهار کرد: یکی از اهداف جشنواره دریافت ایده‌های خاماز افراد مبتدی است زیرا در میان این ایده‌ها مطالب با ارزشی وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش کودک نیز اقداماتی صورت گرفته تا جشنواره تمام اقشار جامعه را دگیر کند و فرزندانمان از کودکی بیاموزند آب از ارکان مهم حیات است.

کد خبر 364018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.