شهرداری اصفهان از طرح‌های خلاقانه تصویرگران حمایت می‌کند

در ادامه برگزاری رویدادهای قصه آدم و هوا ، کارگاه یک روزه آفرینش هنری " تراطرح" با حضور ۱۳ نفر از تصویرگران برتر اصفهانی و به میزبانی مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، تصویرگران شرکت کننده در این کارگاه آفرینش هنری، ایده‌های خود را در موضوعات "نه به خودروی تک سرنشین" و "کلاه ایمنی سرزندگی" و "حمل و نقل عمومی " به تصویر کشیدند.

بهره‌گیری از ظرفیت هنر در رسیدن به شهری زیست‌پذیر

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در جمع تصویرگران شرکت کننده در کارگاه آفرینش هنری تراطرح گفت: خوشحالم که امروز در جمع هنرمندانی هستیم که با عشق و علاقه برای شهر خود فعالیت می‌کنند، اینکه ۱۳ هنرمند تصویرگر امروز در این مکان جمع شده و سلیقه و ذوق خود برای شهرشان را به تصویر کشیده‌اند قابل تحسین است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آفرینش هنری "تراطرح" ایده خوبی بود که در بهره گیری از خلاقیت هنرمندان تصویرگر موثر است.

شهردار اصفهان خطاب به تصویرگران شرکت کننده در این کارگاه اظهار کرد: طرح هایی ارائه دهید که به وسیله آنها، امکان زندگی بهتر در شهر فراهم شود، شهرداری از طرح های شما حمایت می کند، ضمن اینکه این طرح ها باید در برنامه های شهری مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه شما با قلم و هوش خود می توانید منشا تحول عظیمی شوید و ما در حمایت از شما کوتاهی نمی کنیم، گفت: باید از طرح های تصویرگران در حوزه ترافیک و در سطح شهر استفاده شود تا شاهد بهره مندی از ظرفیت هنر در رسیدن به شهری زیست پذیر، بدون ترافیک و آلودگی هوا باشیم.

ظرفیت های فرهنگی در ارتقا فرهنگ شهروندی تاثیرگذار است

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه شاید یک تصویر و اثر مستند بسیار تاثیرگذارتر از صدها ساعت سخنرانی باشد، گفت: باور داریم که استفاده از هنر و ظرفیت های فرهنگی و هنری در ارتقای فرهنگ شهروندی شهروندان اصفهانی موثر است.

وی ادامه داد: "قصه آدم و هوا" به ابتکار و خلاقیت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با مشارکت موزه هنرهای معاصر و جمعی از تصویرگران پویش مردمی ترافیک و مرکز پایش و کنترل کیفیت شهر برگزار شد تا به موضوعاتی در خصوص "نه به خودروی تک سرنشین"، "شهر دوچرخه ها" و  "کلاه ایمنی و سرزندگی" تصویرسازی هایی صورت گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حضور شهردار حضور موثری بود به این جهت که اهمیت این کار برای مدیریت شهری مشخص شد؛ همچنین تصویرسازان شهر در این راستا تشویق شدند، قطعا امروز نقطه آغازینی برای ارائه اثرهای بیشتر بود و باید مطمئن باشیم تصاویر و اثرات بیشتری در جهت بیان و رفع مشکلات زیست محیطی شهر اصفهان مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: از این پس در آثاری که هنرمندان خلق می‌کنند، تصاویر و ابداعات بیشتری از موضوعات زیست محیطی، فرهنگ شهروندی به ویژه آن هایی که با حمل و نقل و ترافیک در ارتباط است، مشهود خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به رویداد "تراطرح" خاطرنشان کرد: این رویداد توانست نقطه آغازینی برای آفرینش اثرهای هنری در خصوص بهبود کیفیت هوای شهر اصفهان باشد.

کد خبر 363949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.