مردم باید کارآمدی دولت را احساس کنند

امام جمعه مبارکه گفت: کارآمدی نظام نشانه عملکرد دولت‌هاست و مردم باید کارآمدی دولت را احساس کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه ، حجت الاسلام سید مهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران روز به روز در حال پیشرفت است، گفت: امسال جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را باعظمت برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به پیشرفت های فنی، نظامی، پزشکی و فرهنگی ایران در سال های اخیر اظهار داشت: نسل سوم و چهارم انقلاب مثل نسل اول انقلاب پرنشاط هستند و نشانگر این است که انقلاب با قدرت در همه عرصه ها به پیش می رود.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان برای کارآمدن تر کردن نظام افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها گفته اند؛ کارآمدی نظام نشانه عملکرد دولت هاست و مردم باید کارآمدی دولت را احساس کنند.

امام جمعه مبارکه اولین شاخص کارآمدی دولت را خدمت به مردم توصیف کرد و گفت: خدمت به مردم عبادت بزرگی است و باید دولت و مسئولان روحیه تلاش و مجاهدت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: دولتمردان باید به خود و زیرمجموعه شان القا کنند که ما باید روی پای خود ایستاده و چشم به دست دیگران ندوزیم، زیرا که هیچ کس دلش به حال ما نمی سوزد.

امام جمعه مبارکه صداقت و پرهیز از فساد را ویژگی دیگر کارآمدی دولت ها برشمرد و افزود: باید چیزی که به مردم می گوییم صادقانه عمل کنیم تا اعتماد مردم به نظام کاهش نیابد.

وی با بیان اینکه دولت باید دست افراد فاسد را قطع کرده و از سپردن مسئولیت به این افراد پرهیز کند، تاکید کرد: باید از کسانی که دغدغه مردم را دارند، استفاده کنیم.

امام جمعه مبارکه با اشاره به مناسبت های هفته و فرارسیدن ۱۷ دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴، گفت: رضاخان وقتی به ترکیه رفت و ترقی آنها را دید، چنان فهمید که بی حجابی زنان باعث ترقی آنجا شده از این رو کشف حجاب را در ایران پیاده کرد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: با کشف حجاب نه تنها پیشرفتی حاصل نشد بلکه روز به روز فساد هم رواج یافت.

وی با بیان اینکه حجاب هم دلیل نقلی و هم دلیل عقلانی دارد و قرآن هم به صراحت به آن اشاره کرده است، اظهار داشت: مگر در جمهوری اسلامی زنان با داشتن حجاب در تمام عرصه های علمی، ورزشی و فرهنگی فعال و موفق نیستند.

کد خبر 363561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.