اصفهان بهشت دوچرخه‌ها شود

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تلاش و همکاری اصفهان مدیریت شهری، مردم و بخش خصوصی، اصفهان می‌تواند به بهشت دوچرخه‌ها تبدیل شود.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعالیت دوباره ایستگاه‌های دوچرخه با همکاری بخش خصوصی بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود زیرا بخش خصوصی می‌داند چطور باید اقدام و با مردم در ارتباط باشد و قیمت مناسب در نظر بگیرد تا شهروندان استقبال خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدوارم زمینه حضور هر چه بیشتر شهروندان با استفاده از دوچرخه در معابر شهر فراهم شود و دوچرخه‌سواری تبدیل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چند روز پیش یک تجربه جهانی در باره یکی از شهرهایی که پایتخت یکی از کشورهای توسعه یافته بود، دیدم مبنی بر اینکه زمانی تمام خیابان‌ها آغوش خودشان را برای اتومبیل باز می‌کنند و پس از مدتی شهر پر از ترافیک می‌شود و زمانی به این نتیجه می‌رسند که باید تغییر بدهند، اما در این شهر اینقدر شرایط حضور اتومبیل را سخت می‌کنند که خود مردم مجبور شوند چاره اندیشی کنند.

وی افزود: در آن برنامه‌ تجربه‌ای که مطرح شد آن بود که مدیران به این نتیجه رسیدند جای اینکه زیرساخت‌ها را درست کنند، اول مردم را به صورت تهاجمی به خیابان بکشند تا زیرساخت‌ها درست شود، بنابراین باید نتیجه گرفت که اگر فرهنگسازی نکنیم، زیرساخت‌های مهیا شده نیز شکست خورده می‌شود؛ از این رو بد نیست گاهی اوقات این تجربه را داشته باشیم که این استقبال عمومی ما را وادار کند به شرایط تسلیم شده و شرایط را تغییر دهیم.

طغیانی با بیان اینکه در هر منطقه از شهرداری اصفهان حداقل باید دو مسیر دوچرخه احداث شود، تاکید کرد: این موضوع مهم مورد توجه و تاکید شورای شهر قرار گرفته و با مناطق ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 363348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.