احتمال استخدام ۴ هزار آتش‌نشان در کشور

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پیگیری برای کسب مجوز استخدام ۴ هزار آتش‌نشان در کشور خبر داد.

عباس کرکه‌آبادی با بیان اینکه باید شهرداران یک منبع درآمد را برای شهرداری ایجاد کنند، اظهار داشت: ۷۰ درصد یک دستگاه نیروی انسانی است که باید تبدیل به سرمایه انسانی باشد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: نیروهای انسانی را توانمند کنیم که بخشی از این توانمندی در سطح ملی و بخشی در سطح استان و شهرستان بر عهده مسؤولان است.

وی افزود: یکی از وظایف ما تبدیل وضعیت کارگران شهرداری است و لیست آن در سطح کشور تهیه و به سازمان استخدامی کشور ارسال شده است. متأسفانه با بخشنامه دولت بسیاری از شهرداری‌ها، نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت نکردند.

کرکه‌آبادی با تأکید بر اینکه باید برای بهبود وضعیت نیروهای شرکتی تلاش کنیم، گفت: نیرو برای شهرداری‌های تازه تاسیس باید بر اساس دستورالعمل صورت گیرد و شهرهایی که از سال ۹۵ تاسیس شدند مشمول آن هستند.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: شهرداران در حال حاضر حقوقی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان می‌گیرند ولی در صورت تصویب پیشنهادها، حقوق و مزایای شهرداران به ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش حقوق کارگران را نیز داده‌ایم، گفت: قانون استخدام شهرداری در سال ۸۱ تصویب شده ولی متاسفانه بیش از ۵۰ ماده از این آیین‌نامه مورد ایراد واقع شد و با پیگیری‌ها اصلاحاتی در دستور قرار دارد.

کرکه‌آبادی از پیگیری برای کسب مجوز استخدام ۴ هزار آتش‌نشان در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: باید افراد استخدامی در آتش‌نشانی بومی شهر باشند و نمره فنی بالا کسب کنند.

منبع: فارس

کد خبر 363179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.