۹۸ درصد مردم تیران و کرون باسواد هستند

تیران-مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: بالای ۹۸ درصد گروه هدف بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال تیران و کرون باسواد هستند.

روح الله حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به آمار باسوادی در این شهرستان اظهار کرد: بالای ۹۸ درصد گروه هدف بین ۱۰ تا ۴۹ سال تیران و کرون باسواد هستند البته مابقی افراد بی‌سواد در حال گذراندن دوره سوادآموزی هستند.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی و افزایش افراد باسواد نیازمند حضور افراد متقاضی است و تا زمانی که افراد خواهان آموختن سواد نباشند فعالیت اجباری صورت نمی گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در این شهرستان بی‌سواد هستند، تصریح کرد: بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، از این تعداد افراد بی‌سواد ۶۷۱ نفر آن‌ها مرد و مابقی زن هستند.

وی ادامه داد: زنان به دلیل فراغت بیشتر آمادگی بالاتری برای حضور در کلاس‌های سواد آموزی دارند، اما آقایان به دلیل مشغله کاری در این دوره‌ها کمتر شرکت می‌کنند.

حیدری یادآور شد: در بعضی مواقع اطلاعات افراد باسواد و بی‌سواد اشتباه ثبت شده است که با اصلاح آن امکان افزایش آمار افراد باسواد وجود دارد.

کد خبر 363056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.