نامه بطحایی به رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات موسسات کنکور

وزیر آموزش و پرورش در قالب یک رشته توییت از نوشتن نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب درباره تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه‌ها و همچنین هماهنگی با وزرای ارشاد و صمت و رییس صدا و سیما خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد بطحایی که بارها نسبت به "حجم فراوان کتاب‌های کمک آموزشی و جزوات آمادگی آزمون" انتقاد و آن را تهدیدی برای برنامه و کتاب‌ها درسی عنوان کرده بود، این بار در صفحه توئیتر خود نوشته است :

‏۱- چندی پیش نامه ای را به محضر رهبری معظم انقلاب درخصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه ها نوشتم که مورد لطف و نظر مساعد ایشان قرار گرفت و دستورات موثری در این خصوص صادر نمودند.

‏۲- از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته ام تا صدور مجوز برای کتب کمک درسی را منوط به تایید کارشناسان آموزش و پرورش نماید.

‏۳- به برادر عزیزم مهندس رحمانی وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم که از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط صرف تامین سایر اقلام شود.

‏۴- در نامه ای به برادر عزیزم دکتر علی‌عسگری با استناد به نص صریح قانون خواسته‌ام هرگونه تبلیغات در این زمینه با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش پیش از این نیز گفته بود " به سادگی یک کتاب کمک آموزشی که حداقل استانداردها را ندارد برنامه درسی ما را تهدید می‌کند و امروز در صحنه مبارزه‌ای قرار داریم که کارشناس و مولف کتاب درسی تمام مسیرهای استاندارد را طی کرده تا کنجکاوی و حس پرسشگری دانش‌آموز را تقویت کند اما بلافاصله یک مؤسسه غیرحرفه‌ای کتاب حل‌المسائل را وارد میدان می‌کند و تمام نقشه‌هایی را که ما طراحی کردیم تا دانش‌آموز خودش بیندیشد و به جواب مسئله برسد، نقش برآب می کند."

کد خبر 362869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.