خیابان ابوذر رهنان سه‌شنبه‌ها پیاده راه می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: خیابان ابوذر رهنان از ۱۱ دی‌ماه امسال سه‌شنبه هر هفته بر روی عبور خودروها و موتورسیکلت‌ها بسته می‌شود و به محور پیاده راه تبدیل می‌شود.

حمید اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه کیفیت فضاهای شهری به دلیل حضور وسایل نقلیه موتوری و وابستگی الگوی زندگی شهری ما به این وسایل، ضرورت احداث پیاده راه ها را نمایان می‌سازد و نسل سوم نیز توسعه شهری پیاده‌راه‌ها را توصیه می‌کند.

وی افزود: باید در عصر ارتباطات مجازی پیاده‌راه‌ها را احداث و گسترش دهیم، زیرا مفهوم پیاده‌مداری که یکی از اساسیترین دغدغههای مدیریت شهری است، می‌تواند توسط رسانه‌ها به عنوان الگو تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیاده روی هم‌سازترین گونه حرکتی انسان است که می‌تواند با اصول حمل و نقل پایدار شهری به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تماس باشد و در حفظ محیط‌زیست و محرک‌های اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار باشد، گفت: پیاده‌راه سازی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل شهر باشد و ایمنی را برای شهروندان به ارمغان آورد.

اشرفی خاطر نشان کرد: پیاده‌راه سازی خیابان ابوذر به دلیل وجود حمام بزرگ رهنان، مساجد و قدمت ۷۰۰ ساله می‌تواند در هویت بخشی منطقه تأثیرگذار باشد و محرک توسعه منطقه به شمار رود.

وی ادامه داد: مردم رهنان خیابان ابوذر را چهارباغ این منطقه می‌دانند چرا که در آن مغازه‌های تجاری زیاد و کتابخانه‌ها و مساجد وجود دارد و نخستین سینمای غرب اصفهان در انتهای خیابان ابوذر واقع شده که این سینما از ابتدای فصل بهار آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبر 362770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.