پروژه خط راه آهن اراک-اصفهان به فاز دوم رسید

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تهیه نقشه یک بیست هزارم هوایی، فاز دوم پروژه خط راه آهن اراک- اصفهان تا گلپایگان اجرا می‌شود برای این فاز ۷۵ کیلومتری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، با اشاره به پروژه احداث خط ریلی اراک-اصفهان اظهار کرد: برای اجرای پروژه خط ریلی اراک-خمین- گلپایگان- خوانسار- دامنه- اصفهان یک قطعه ۲۴ کیلومتری انجام شده است و فاز بعدی قطعه ۷۵ کیلومتری است که تا گلپایگان اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این فاز سازمان نقشه برداری در حال تهیه نقشه یک بیست هزارم هوایی است، اما عملیات نقشه برداری طولانی شده است البته در جلسه‌ای که هفته گذشته با مدیر عامل شرکت ساخت راه‌های کشور برگزار کردیم مقرر شد که سریع‌تر پروژه اجرایی شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از تهیه نقشه هوایی، مناقصه برای انتخاب پیمانکار انجام می‌شود، علاوه بر اعتبارات مصوب و علاوه بر ۲۳ میلیارد تومانی که در بودجه برای احداث خط ریلی اختصاص دادیم، هفته گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره سه قانون بودجه ۹۷ برای فاز ۷۵ کیلومتری گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به تأمین اعتبار، مدیر عامل شرکت ساخت راه‌های کشور باید نسبت به برگزاری مناقصه این ۷۵ کیلومتر اقدام کند.

بختیار با بیان این که با دستور وزیر راه ۱۵ درصد اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود افزود: ۸۵ درصد اعتبارات را شرکت خصوصی تقبل کرده و مابقی این مسیر نیز نه با اعتبارات دولتی بلکه با اعتبارات بخش خصوصی تامین می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پروژه خط راه آهن موجب رونق اقتصادی برای کشور و منطقه غرب استان است و صنایعی که به دلیل نداشتن خط ریلی امکان احداث آن در  گلپایگان و خوانسار وجود نداشت در آینده این امکان فراهم است تا از سوی سرمایه‌گذاران در دو شهرستان اجرا شود.

کد خبر 362604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.