سخت‌گیری‌ها دلیل کاهش ورود گردشگر خارجی است/ صدور ۳ هزار ویزای اربعین در اصفهان

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: تور ۱۰ روزه ایران قیمتی معادل دو برابر تورهای مشابه ترکیه در هتل‌های پنج ستاره دارد، این در حالی است که اگر تخفیف‌های خوب به گردشگران داده شود قطعاً وضعیت گردشگری اصفهان تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا سالاریان امروز یکشنبه-۲ دیماه- در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گفت: نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان از شهریور ۸۸ ایجاد شد و این محل جایی برای دیپلماسی اصفهان بوده است، البته موضوعات سیاسی در دفاتر وزارت امور خارجه در استان ها بررسی نمی شود و تنها اختصاص به تهران دارد.

وی با اشاره به فعالیت ها و دیدارهای سفرا و وزرای امورخارجه و هیأت های اقتصادی، گردشگری و علمی کشورهای دیگر در یک سال گذشته از اصفهان گفت: برگزاری هفته اصفهان در پاریس که سال گذشته انجام شد، اولین قدمی بود که با پیگیری دفتر امور خارجه اصفهان انجام شد چرا که در سال‌های گذشته مسئولان شهر کمتر به مسائل خارجی می پرداختند، اما در دوره جدpید شهردار اصفهان همچنین استاندار سابق آقای مهرعلیزاده توجه خوبی به دیپلماسی و روابط خارجی داشتند.

سالاریان با بیان اینکه در ابتدای سال با امام جمعه اصفهان دیداری داشتیم که ایشان رهنمودهای خوبی در زمینه ترویج گردشگری داشتند، افزود: تا کنون مدیران ارشد شرکت های چینی، وزیر فرهنگ صربستان و هیأت ۴۰ نفره آن ها، هیأت سن پترزبورگ و بسیاری از سفرای کشورها و نمایندگان علمی دانشگاه های کشورهای دیگراز اصفهان دیدار کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید دنبال بین المللی کردن نمایشگاه‌ها باشیم، گفت: برای سال آینده در تلاش هستیم نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در سطح بین المللی در اصفهان برگزار شود.

تا کنون برنامه خاصی در اصفهان برای گردشگران خارجی نداشته‌ایم

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی تصریح کرد: این دانشگاه ها با همتایان خارجی خود در دیگر نقاط دنیا ارتباطات خوبی دارند که از آن جمله دانشگاه صنعتی معین همکاری با دانشگاه سوئیس است و دانشگاه اصفهان با دانشگاه های ژاپن و کره جنوبی همکاری دارند و به نظر می رسد بهتر است دیگر ادارات و دستگاه‌های استان هم از این روش ارتباطی برای ارتباط بیشتر با کشورهای دیگر استفاده کنند.

وی با ابراز امیدواری از کنفرانس های مختلف گردشگری سلامت در اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم در جذب گردشگر در حوزه های مختلف علمی، پزشکی، تاریخی و فرهنگی اقدامات بیشتری انجام شود و اصفهان را بیش از گذشته به زبان های خارجی در نشریات و مطبوعات استان به دنیا معرفی کنیم، اما متأسفانه تا کنون برنامه خاصی در اصفهان برای گردشگران خارجی نداشته ایم و کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

سالاریان همکاری دفتر وزارت امور خارجه اصفهان را در دعوت از خارجی‌ها مناسب دانست و گفت: در آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی در دانشگاه اصفهان ۱۰ هزار نفر از این دانش آموختگان دعوت شدند و دفتر وزارت امورخارجه در اصفهان همکاری‌های لازم برای اجرای این همایش ها انجام داد.

وی تعیین برند گردشگری اصفهان را کاری بسیار تخصصی و حرفه ای دانست و افزود: متأسفانه به این موضوع توجه خاصی نشده است؛ در حالیکه برند گردشگری می تواند کلیه فعالیت های گردشگری اصفهان را در خود داشته باشد، برای تعیین برند اصفهان اتاق بازرگانی از چهارسال پیش در تلاش بوده تا لوگوی برندگردشگری اصفهان را تعیین کند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت داشتن برند گردشگری برای اصفهان گفت: یک شهر می تواند همزمان چندین لوگو داشته باشد و شهرهای خارجی دیگر نقاط دنیا هم همزمان چندین لوگو در موضوعات مختلف خود دارند.

وی با درخواست از رسانه‌ها برای دعوت از همتایان خود به ایران و اصفهان خاطر نشان کرد: وقتی تبلیغات منفی و هجمه های بسیاری در مورد ایران در دنیا انجام می شود می توانیم با دعوت از آنان واقعیت های کشور خود را به آن ها نشان دهیم و گردشگران خارجی باید ببینند که ایران یک کشور کاملاً امن است.

اصفهان با حیدرآباد هند خواهرخوانده می شود

سالاریان با اشاره به اینکه قرار است اصفهان با حیدرآباد هند خواهرخوانده شود، تصریح کرد: هنوز تفاهمنامه این موضوع امضاء نشده است، اما علاقه مندیم که تعداد خواهرخوانده های اصفهان از ۱۳ خواهرخوانده افزایش یابد.

وی در خصوص اهم فعالیت های دفتر امور خارجه در اصفهان افزود: این دفتر هماهنگ دهنده میان ادارات وزارت امورخارجه و سفارت خانه های ایران در خارج اکشور و سفارت های مقیم تهران است، همچنین خدمات کنسولی به شهروندان ارائه می دهد و از دیگر اقدامات این دفتر کمک به توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذار همچنین ارتباط با دستگاه های خصوصی و دولتی در استان و تأیید اسناد مالی، آموزشی و سجلی است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان در خصوص صدور روادید فرودگاهی گفت: طبق گراف منحنی پیوست از ۳۵۰ روادید فرودگاهی در سال ۹۱ به نزدیک پنج هزار روادید ارتقا داشتیم و در شش ماهه ۹۷ بالغ بر دوهزار فقره ویزا صادر شده است.

وی افزود: میانگین تعداد اسناد بازرگانی، تجاری و دانشجویی که به تأیید بخش اسناد نمایندگی وزارت خارجه رسیده ۲۵ هزار سند در سال بوده که این رقم در سال ۹۶ بالغ بر ۲۸ هزار سند بوده است که در شش ماهه ۹۷ ، بالغ بر ۱۷هزار فقره سند تأیید شده است.

شهروندان اصفهانی برای صدور روادید یا تأیید اسناد خود نیازی به سفر به تهران ندارند

سالاریان در خصوص سامانه تاک خاطرنشان کرد: این سامانه با عنوان تأیید اسناد کنسولی وزارت امور خارجه است که فعالیت های مختلفی در تأیید اسناد دارد، اما بخش دانشجویان و ارز دانشجویی آن بیشتر از بقیه بخش‌ها فعالاست که تأیید اسناد دانشجویی و درخواست امور تحصیلی در این بخش انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای ترجمه اسناد به زبان های عربی، آلمانی و انگلیسی دارالترجمه هایی در اصفهان موجود است، گفت: بیشتر درخواست ها برای تحصیل مربوط به کشورهای کانادا، آمریکای شمالی، اروپا شامل کشورهای سوئد، دانمارک، اتریش، همچنین کشورهای آسیایی شامل چین و مالزی بوده است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان در خصوص ارائه خدمات به شهروندان افزود: در بخش کنسولی چهار نفر به ارائه خدمات در این دفتر می پردازند، همچنین دو نفر از نیروها در فرودگاه اصفهان به صورت کشیک برای صدور روادید مستقر هستند و شهروندان اصفهانی برای انجام امور کنسولی و صدور روادید یا تأیید اسناد خود نیازی به سفر به تهران ندارند و همه بخش های ارائه خدمات در اصفهان انجام می شود.

صدور روزانه سه هزار ویزای مخصوص اربعین در اصفهان

وی درخصوص صدور ویزای زئران اربعین تصریح کرد: ویزای ایرانیان برای سفر خارجی به طور معمول توسط سفارت خانه های خارجی صادر می شود، اما سازمان حج و زیارت و سفارت عراق در تهران امسال برای صدور ویزای اربعین سازوکاری تدارک دیدند و در روزهای نزدیک به اربعین در استان‌ها به صورت موقت مستقر شدند. در اصفهان نیز دو تیم شش نفره مستقر بودند که آژانس ها درخواست های صدور ویزای اربعین را به نماینده حج و زیارت تحویل می دادند تا برای این امر اقدامات لازم انجام شود و در نهایت سفارت عراق امسال روزانه سه هزار ویزای مخصوص اربعین در اصفهان صادر کرد.

سالاریان با اشاره به اینکه یک خط هوایی با عنوان «قطر ایرویز» قرار است به خطوط هوایی اصفهان اضافه شود، گفت: تا به حال تور کیش ایرلاین را داشتیم که ایرلاین ها بیشتر برای خروج از اصفهان است و متأسفانه برای پرواز های ورودی به اصفهان تعداد آن ها بسیار محدود است.

سخت گیری ها باعث کاهش ورود گردشگر خارجی بوده است

وی با انتقاد از عدم وجود انعطاف های قیمتی در موضوع پذیرش گردشگر خاطر نشان کرد: متأسفانه برای فصولی که پروازهای گردشگران کم می شود، تخفیف های خوب در نظر گرفته نمی شود در حالیکه در همه نقاط دنیا سازوکارهایی اعمال می شود که جذب بیشتر گردشگر را با خود به همراه دارد، اما در ایران و اصفهان برخی سخت گیری ها باعث کاهش ورود گردشگر خارجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه انعطاف قیمتی در تورهای ایران وجود ندارد، تصریح کرد: تور ۱۰ روزه ایران قیمتی معادل دو برابر تور ترکیه در هتل های پنج ستاره دارد، این در حالی است که اگر تخفیف های خوب به گردشگران داده شود قطعاً وضعیت گردشگری اصفهان تغییر خواهد کرد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با ابراز تأسف از اینکه ایران پرچم دار برند گردشگری حلال دنیا نیست، گفت: متأسفانه در گردشگری حلال کشورهای ترکیه و مالزی رتبه اول را دارند که در این نوع گردشگری غذاهای حلال برای گردشگران سرو می کنند، اما ایران در این زمینه رتبه ای ندارد.

سالاریان با تأکید بر اینکه رسانه ها نقش محوری در جامعه دارند، اظهار کرد: رسانه‌ها باید به مسائل پیرامونی خود توجه باشند و با اطلاع رسانی درست موضوعات جامعه به مردم امید بدهند، همه دنیا سیاه و سفید دارد و بهتر است بیشتر به مسائل سفید بیشتر پرداخته شود. رسانه ها باید در چینش اخبار خود به اولویت های خبری توجه کنند و مسائلی که تأثیرات بدی بر جامعه دارد را در درجه های پایین انتشار قرار دهند.

کد خبر 362345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.