مردم "دیده‌بان آلودگی" هوای شهر می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از اجرای طرح دیده بان آلودگی هوای شهر خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان و اپلیکیشن ترافیک یار که از بانک‌های نرم افزاری قابل دانلود است، وضعیت خودروهای خدماتی و عمومی آلاینده را گزارش دهند.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود یک ماه پیش که شهردار اصفهان در بخشنامه‌ای بر جدی گرفتن معاینه فنی خودروهای سنگین و خودروهای عمومی و خدماتی بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد، به دنبال این بخشنامه، بحث معاینه فنی در حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل بار روند جدی‌تری به خود گرفت و شاهد مراجعات بیشتر در این زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که نظارت عمومی را در موضوع معاینه فنی جدی‌تر کنیم، گفت: براین اساس طرح " دیده بان آلودگی هوا" در قالب رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) در اصفهان آغاز به کار می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: این طرح فردا یکشنبه رونمایی می‌شود و به دنبال آن شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان و اپلیکیشن ترافیک یار که از بانک‌های نرم افزاری قابل دانلود است، وضعیت خودروهای خدماتی و عمومی آلاینده را گزارش دهند.

وی با اشاره به فعالیت سه گشت بازرسی در سطح شهر با همکاری پلیس راهور، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده خودروهای عمومی و خدماتی دودزا و آلاینده، اطلاع رسانی کنند که پس از آن گشت‌های بازرسی که مجهز به دستگاههای تست دود و آلاینده هستند با رصد خودروهای موردنظر در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

صلواتی با بیان اینکه در این طرح، خودروهای عمومی، سنگین، اتوبوس‌ها، خودروهای ناوگان حمل و نقل بار، خدماتی و نظافتی تحت رصد شهروندان و گشت‌های نظارتی قرار می‌گیرند، اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی مستمر شهروندان اصفهانی و حضور جدی‌تر گشت‌ها در سطح شهر بتوانیم شاهد دودزایی کمتر خودروهای عمومی و خدماتی باشیم.

به گزارش ایمنا، طرح " دیده بان آلودگی هوا" در قالب رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) در اصفهان آغاز به کار می‌کند. همچنین سند بارنامه درون شهری، اپلیکیشن حمل و نقل بار شهری و نظارت تصویری مراکز معاینه فنی نیز از جمله طرح‌هایی است که روز یکشنبه و در قالب رویدادهای قصه آدم و هوا رونمایی می‌شوند.

کد خبر 362230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.