توضیحات نوبخت درباره زاینده رود، آب شرب اصفهان و مطالبات نمایندگان مجلس

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: هیچ مشکل قانونی برای رفع مشکل آب شرب استان اصفهان وجود دارد و این سازمان آمادگی خود را برای اجرای قانون موجود اعلام می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد باقر نوبخت با بیان اینکه در خصوص آب شرب اصفهان الان خطی وجود دارد که به عنوان سامانه یک از آن یاد می شود، گفت: در این مسیر از سد زاینده رود با عبور از استان چهار محال و بختیاری به تصفیه خانه بابا شیخ علی می رسد و از آنجا به شهرهای اصفهان توزیع خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر آن مسیر دیگری وجود دارد که با دو تونل گلاب ۱ و گلاب ۲ می تواند آب رسانی به ۱۴ شهر اصفهان را تامین کند. هم کنون طرحی در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ وجود دارد که در این طرح ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی لازم است مقرر شد این را ما با روش مشارکتی با بخش غیر دولتی به انجام برسانیم.

دکتر نوبخت افزود: این موضوع به نمایندگان استان اعلام و منعکس شد. بنابراین از نظر ما هیچ مشکل قانونی وجود نداشته و بدون اینکه نیازمند مصوبه جدیدی باشیم یا  نیازمند به اصلاح و تغییری در قانون موجود باشیم یا  تغییری در لایحه سال آینده باشیم این کار قابل اجرا است و  فقط اراده لازم است که با مشارکت غیر دولتی انجام بشود.

وی افزود:  سازمان برنامه و بودجه آمادگی خود را برای این مجوز موجود قانونی اعلام می کند و امیدوارم همه مسئولین استان اصفهان که خواهان این اقدام هستند کمک کنند.  راه انجام آن که واقعا خیری به مردم برسد این است که بیایند و این مشارکت دولت با بخش غیر دولتی را که گفته می شود الان اعلام آمادگی هم از سوی  بخش غیر دولتی وجود دارد این را اجرایی کنند که انشا الله بتواند در کوتاه زمان به انجام و فرجام برسد.

کد خبر 362013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    2 0
    ببخشید بدتان نیاید همانگونه که شما در جهان حقتان را میخواهید ما هم زایتده رودمان که ازمون گرفتید را میخواهیم اینقدر سیاسی صحبت نکنید
  • مرتصی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    0 0
    با راه افتادن نونل گلاب استان چهار محال بختیاری خشک می شود ما باید چکار کنیم