ایمپلنت لاغری!

محققان به تازگی دستگاه جدیدی ابداع کرده‌اند که با قرار گرفتن در بدن افراد باعث کاهش وزن آن‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۵ حدود چهار میلیون نفر در جهان به دلیل مشکلات مرتبط با شاخص توده بدنی بالا (BMI) جان خود را از دست داده‌اند. از آنجا که این روند نگران‌کننده است، دانشمندان به دنبال یافتن علل و فاکتورهای خطرآفرین مرتبط با چاقی بوده‌اند. چاقی معضلی است که این روزها افراد بسیاری در سراسر جهان با آن رو به رو هستند.

راه‌های زیادی برای لاغر شدن وجود دارد، اما آیا یک شیوه مداخله‌گرانه جدید می‌تواند منجر به کاهش وزن افراد شود؟ این پرسشی است که محققان دانشگاه "nWisconsin-Madiso" به تازگی چاره‌ای برای آن یافته‌اند. آن‌ها با ابداع یک ابزار کاشت کوچک که بدون باتری کار می‌کند، راه حل تازه‌ای برای مشکل چاقی پیدا کرده‌اند.

علت اینکه چرا برخی افراد چاق می‌شوند به عوامل چندجانبه شامل فاکتورهای ژنتیکی، هورمونی و روانی باز می گردد. اما دلیل اصلی افزایش وزن، مصرف کالری بیشتر از نیاز بدن است، به گونه‌ای که برخی دانشمندان در تلاش هستند شیوه‌ای برای فریب دادن مغز کشف کنند که باعث می‌شود فرد غذای کمتری مصرف کند.

محققان دانشگاه Wisconsin-Madison  ابزار کاشت کوچکی را تعبیه کرده‌اند که احساس گرسنگی را کاهش داده و به افراد کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهند. این ابزار که اندازه آن کمتر از یک سانتی‌متر است با استفاده از تکنیک تهاجمی، درون بدن افراد قرار می‌گیرد.

نانوژنراتور این دستگاه که قابل انعطاف است از طریق جریان الکتریسیته پالس‌های کوچکی را به عصب ‌های واگ (عصب‌های ریوی‌‏-معدی) ارسال کرده و پیامی را میان معده و مغز رد و بدل می‌کند. این تحریک خفیف مغز را متقاعد می‌کند که معده پر است و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

موضوع جالب اینکه این دستگاه نیازی به باتری یا شارژ شدن ندارد و انرژی آن از طریق حرکات دودی معده تامین می‌شود. بنابراین دستگاه تنها زمانی کار می‌کند که ورود غذا موجب حرکات معده شود، بدین معنی که ایمپلنت لاغری در زمان دقیق فعال بوده و سیگنال‌های آن نیز موثر خواهند بود.

کد خبر 362008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.