دانشگاه‌ها محل مناسبی برای ایجاد گفتمان کارآفرینی است

شهرضا - معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی فرمانداری شهرضا گفت: مهمترین نیاز این شهرستان در حال حاضر کارآفرینی و ایجاد اشتغل پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عباس نظام‌الاسلام ظهر امروز(شنبه) در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری نخستین رویداد استارتاپی این شهرستان در حوزه گردشگری، اظهار کرد: شهرضا یکی از پنج شهرستان برتر استان در حوزه تقسیمات سیاسی است که به زودی اقدامات زیادی برای توسعه و معرفی ظرفیت‌های آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موقعیت بین‌راهی و پیشینه تاریخی شهرضا، آن را در زمره مهمترین شهرهای کشور قرار داده است، تأکید کرد: باید با استفاده از اندیشه نخبگان جوان و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت مسئولان، این شهرستان را بیش از گذشته به دیگران معرفی و زمینه رونق اقتصادی آن را فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی فرمانداری شهرضا با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز این شهرستان در حال حاضر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار است، خاطرنشان کرد: امنیت و زیرساخت‌های مهمی که در این شهرستان وجود دارد، تعهد و تخصص جوانان آن و جایگاه سیاسی در استان، شهرضا را به یکی از بهترین مناطق سرمایه‌گذاری استان تبدیل کرده است.

نظام‌الاسلام گردشگری را از بهترین زمینه‌های کارآفرینی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار در هر منطقه برشمرد و افزود: اهمیت گردشگری در اقتصاد کشورها تا جایی است که آن را به سودآورترین صنعت پس از نفت و حتی مهمتر از آن، تبدیل کرده است.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای طرح‌ها، یادآور شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه خدمات را ارایه کند، این در حالی است که در شرایط فعلی اهمیت جذب سرمایه و کارآفرینی ایجاب می‌کند، از توان همه بخش‌ها استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی فرمانداری شهرضا با بیان اینکه فاصله بین صنعت، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها محل مناسبی برای ایجاد گفتمان کارآفرینی و طرح مشکلات و ارایه راهکارهای علمی در این زمینه است.

نظام‌الاسلام با اشاره به برگزاری نخستین رویداد استارتاپی گردشگری این شهرستان، تأکید کرد: اینگونه رویدادهای زمانی از کارایی لازم برخوردار است که با رویکرد علمی و باهدف بهره‌گیری از اندیشه‌های نوین و به صورت مستمر برگزار شود.

کد خبر 361428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.