در حق بازنشستگان بی‌انصافی می‌شود

گلپایگان- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، حال اگر نمایندگان مجلس کمک کنند این موضوع رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز(چهارشنبه) در نشست با نمایندگان کانون بازنشستگان  تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: تغییر رویکرد کانون بازنشستگان  را باید از نمایندگان به گونه‌ای مطالبه گری کنید که مشکلات حل و فصل شود، نمایندگان مردم باید برای رفع مسائل کشور و استان تصمیم و سیاست گذاری صحیح انجام دهند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در خصوص تلفیق بودجه در مجلس همراهی نکردند، گفت: بودجه مورد نیاز همسان سازی حقوق در بودجه سال ۹۸ تخصیص داده می‌شود و در صورتی که مکانیزم بودجه درست طراحی شود، کارها نیز به خوبی پیشرفت خواهد کرد.

رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه امروز بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، اگر نمایندگان  مجلس کمک کنند این موضوع را رفع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز مسائل اصفهان روز به روز دارد بزرگ می‌شود، نمایندگان مقصر هستند، نمایندگان باید به دنبال حقوق و مطالبه باشند نه اینکه توپ را از زمین مجلس به زمین مردم بیاندازند.

بختیار با بیان اینکه با تصمیمات درست در مجلس دهم فشار مالیاتی در استان اصفهان برداشته شده است، افزود: اوایل مجلس دهم پول خرید تضمینی گندم پرداخت نشده بود، با تصویب بودجه خرید تضمینی گندم از سال ۹۶ و ۹۷ هر موقع که دولت پول تضمینی خرید گندم را تخصیص نداد از دولت مطالبه و اعمال ماده ۲۳۶ می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته موارد مشابه از این قبیل زیاد است که به واسطه قانون توانسته‌ایم مشکلات را رفع کنیم به طور مثال در کمیسیون انرژی هر موقع که دولت پول عوارض روستایی را پرداخت نکرد با اعمال ماده ۲۳۶ توانستیم تمام پول برق روستایی‌ها را پرداخت کنیم.

مردم ما را انتخاب کردند که مشکلات رفع شود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بودجه را باید نمایندگان تصویب کنند، اما آنان بودجه را تصویب نمی‌کنند بعد تذکر می‌دهند تا مردم خوششان بیاید! باید فراتر از اختیارات خودمان تلاش کنیم چراکه مردم ما را انتخاب کردند که مشکلات رفع شود.

وی گفت: اهداف ما از بین رفتن بی‌عدالتی‌ها است واقعا بی‌انصافی است که یک بازنشسته در ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد، در بودجه سال ۹۸ باید منابع مناسب را برای افزایش بیشتر حقوق در بودجه در نظر بگیریم.

بختیار با اشاره به دغدغه بازنشستگان درباره افزایش حقوق ۲۰ درصدی افزود: این دغدغه نمایندگان نیز هست، همه مردم امروز با سختی زندگی می‌کنند، ارز سه برابر شده اما حقوق می‌خواهد ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

بختیار با بیان اینکه زیرساخت‌های تأمین اجتماعی استان باید انجام شود، اظهار کرد: یکی از این زیرساخت‌ها، بیمارستان آیت الله گلپایگانی برای غرب استان است و هیئت امنای آن باید بیمارستان را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهند، این بیمارستان آماده میتواند یک مسیر ۱۰ ساله را کوتاه کند البته بیمارستان میلاد نیز باید هرچه سریع‌تر احداث شود.

بختیار گفت: باید بیمارستان آیت اله گلپایگانی را برای غرب استان تجهیز شود تا بتوانیم خدمات بهتری به افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در کل استان بدهیم، البته با توجه به مشکلات بیماران قلبی، برای درمان آنان تا راه اندازی این بخش باید اقدامی صورت گیرد.

کد خبر 361159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.