شهدا برای حفظ ارزش‌های اسلام جان خود را فدا کردند

سمیرم- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس جان خود را برای حفظ اسلام و ارزش‌های آن فدا کردند و یاد و راه شهدا در جامعه باید زنده برای همیشه نگه داشته شود.

جواد فصیحی در حاشیه یادواره شهید بربط در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم اظهار کرد: شناخت شهدا و تشریح خصوصیات شخصیتی آنان برای جوانان و نوجوانان می‌تواند در زندگی نسل سومی و چهارمی‌ها تاثیرگذار باشد چرا که آنان را با ایثار و از جان گذشتگی شهیدان آشنا می‌کند.

وی افزود: شهیدان با رفتار و کردارشان قبل از شهادت و به وسیله وصیت‌های خود بعد از شهادت مایه افتخار و آبروی شهرها و محله‌ها بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم تصریح کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس جان خود را برای حفظ اسلام و ارزش‌های آن فدا کردند و یاد و راه شهدا در جامعه باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.

وی حفظ آثار شهدا برای آیندگان را عامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: جایگاه خادمان و خانواده‌های شهدا در نزد پروردگار بدون شک محفوظ است و امروز ما نیز وظیفه داریم به این جایگاه والا بیش از پیش ارزش نهیم.

فصیحی، شهدا را نماد مقاومت ملت ایران عنوان کرد و افزود: شهیدان الگوی برجسته و چراغ روشن صراط مستقیم برای جوانان و آینده سازان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش ایمنا، شهید ماشاالله بربط در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۲ و در سن ۲۳ سالگی به مقام والای شهادت نائل و پس از ۳۳ سال در زادگاهش تشییع شد.

شهر حنا در فاصله ۳۵ کیلومتری شرق سمیرم و ۱۹۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

کد خبر 360552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.