خودتحریمی‌ها و قوانین دست‌و پاگیر بیش از تحریم آسیب‌زا است

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مسئولان باید به فکر چاره‌اندیشی برای تحریم های داخلی باشند زیرا خود تحریمی و بروکراسی های اداری باعث می‌شود از توسعه عقب بمانیم و از تحریم ه بیشتر به جامعه آسیب می زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا طالبیان عصر سه شنبه ۱۳ آذرماه در نشست خبری آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایگاه بین المللی صنعت اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت با مشکلات بسیاری از جمله مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، مسائل تثبیت نرخ ارز واحدهای صنعتی دست و پنجه نرم می‌کند و از طرف دیگر نیمه اول سال ۹۷ در مقایسه با همین زمان در سال ۹۶ از چهارهزار واحد صنعتی، ۱۲ درصد آن کاهش مصرف برق داشته است که نشان می دهد بسیاری از آنها تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه اگر مسئولان با بخش خصوصی تعامل بیشتری داشته باشند به راحتی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم، خواستار تعامل بیشتر نمایندگان مجلس با بخش خصوصی شد.

طالبیان تاکید کرد: مسئولان باید به فکر چاره‌اندیشی برای تحریم های داخلی باشند زیرا خود تحریمی و بروکراسی های اداری باعث می‌شود از توسعه عقب بمانیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ شهرک صنعتی در استان اصفهان موجود است که بسیاری از آنها خالی از واحد بوده یا واحدهای آن تعطیل شده است، گفت: شهرک‌هایی که در دور دست واقع شده بی شک برای واحد صنعتی توجیه اقتصادی ندارد که در آنجا مستقر شود و مورد استقبال قرار نخواهد داشت.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بانک مرکزی هر ساعت یک بخشنامه جدید صادر می کند، گفت: اگر سوء مدیریت ها، خود تحریمی ها و قوانین دست و پا گیر کنار گذاشته شوند بی شک تنها به زودی از بسیاری جوانب بی نیاز خواهیم شد بلکه به خودکفایی کامل دست خواهیم یافت.

وی یادآور شد: در خانه صنعت و معدن وظیفه داریم مشکلات صنعتی را رصد کرده و به مسئولان منعکس کنیم.

کد خبر 360456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.