یکی از موانع توسعه یافتگی اصفهان سوءمدیریت است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان یکی از موانع توسعه اقتصادی در اصفهان، سوء مدیریت در این استان است که باعث شده در بسیاری از شاخص ها از سایر استان ها عقب افتد، هر چند این استان را به عنوان " استان برخوردار" می‌شناسند  اما در باطن امر چنین چیزی دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحدیان عصر سه شنبه در نشست خبری پیش از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان تمام ویژگی ها و ظرفیت های توسعه اقتصادی همچون استقرار صنایع مادر، بزرگترین تولید کننده فولاد، شرکت پلی اکریل، سیمان سپاهان، اردستان، نایین، ذوب آهن  و ... دارد اما توسعه اقتصادی به معنای واقعی در این استان شکل نگرفته است.

وی افزود: استان اصفهان را شهرک های صنعتی محاصره کرده اند، ۲۳ صنعت در استان اصفهان وجود دارد که ما در تولیدات در کشور رتبه یک تا سه داریم، در طلا قطب اول کشور است، وجود مواد اولیه و تولیدات صادراتی مثل مشتقات نفتی و پتروشیمی، وجود شرکت نمایشگاهها با ۲۵ سال سابقه که تقریبا هر هفته یک رویداد اقتصادی را رقم میزند، وجود پایانه های صادراتی در فرورگاه بین المللی اصفهان، وجود گمرک در مرکز و وجود زیر ساخت های صنعتی و ... همه اینها نشان از ظرفیت های سرشار استان اصفهان برای رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی را دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین بازدید حدود ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب اصفهان نشان می‌دهد که مردم اهل هنر و فرهنگ دیار نصف جهان به مطالعه نیز علاقه زیادی دارد.

یارمحمدیان گفت: وقتی توسعه اقتصادی نباشد بیکاری و مشکل اشتغال جوانان حل نخواهد شد، هنجارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز که همچون حلقه‌های بهم پیوسته ای هستند و اگر برای یکی مشکلی به وجود آید برای بقیه نیز مشکل ایجاد می‌شود، از تبعات نبود توسعه متاثر خواهند شد.

وی افزود: نمایشگاه‌ها به هدف رونق اقتصادی، کمک به تولید، صادرات و اشتغال‌زایی برگزار می‌شود به طوریکه با گردهم آمدن تولید کنندگان و مصرف کنندگان در یک محل و استفاده از از تجربیات افراد به رشد اقتصادی کمک شایانی می شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه که یکی از مهم ترین نمایشگاه های کشور است به رونق اقتصادی  و حل مشکل اشتغال و توسعه اقتصادی کمک کند.

کد خبر 360454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.