نداشتن ایمنی مرکز کم‌توانان ذهنی گلپایگان را تعطیل کرد

گلپایگان- رییس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: مرکز کم‌توانان ذهنی به دلیل نداشتن ایمنی ساختمان تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسن مرادی امروز (سه شنبه) در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در آسایشگاه خیریه رئوف برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و ۵۶۶ معلول تحت حمایت بهزیستی این شهرستان قرار دارند که از این تعداد ۴۲۶ معلول ذهنی، ۵۵۵ معلول جسمی حرکتی، ۳۰۹ معلول اعصاب و روان و ۱۱۹ معلول بینایی و ۱۵۷ معلول شنوایی هستند.

وی با بیان اینکه در مرکز شهید تندگویان غربالگری بینایی و شنوایی برای کودکان زیر شش سال انجام می‌شود، گفت: مرکز کم‌توانان ذهنی به دلیل عدم ایمنی ساختمان تعطیل شده است.

رییس اداره بهزیستی گلپایگان تصریح کرد: در گلپایگان یک مرکز شبانه‌ روزی نگهداری سالمندان، یک مرکز ویژه کودکان اُوتیسم، دو مرکز کم‌توانان ذهنی برای دختران و پسران بالای  ۱۴ سال و یک مرکز دختران ناتوان ذهنی و جسمی دایر است.

وی افزود: برای معلولان هر سال کمیسیون پزشکی برگزار می‌شود و سپس به آنها کارت شناسایی معلولیت ارائه می‌شود، صدور کارت شناسایی معلولان بر اساس شاخص‌های جهانی انجام می‌شود.

مرادی با تأکید بر روند تسریع در مناسب‌سازی معابر برای معلولان افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات معلولان مناسب سازی معابر و دسترسی آسان به اماکن عمومی است.

وی با بیان اینکه در اماکن عمومی باید شاخص‌های لازم برای تردد معلولان انجام شود، خاطرنشان کرد: بهسازی پل ورودی سالن ورزشی ۱۷ شهریور و رمپ در پارک ۱۷ تن صورت گرفته است.

رییس اداره بهزیستی گلپایگان تصریح کرد: رایزنی برای ایجاد یک دستگاه خود پرداز ویژه معلولان در سطح شهر از سوی بانک ملی انجام شده که در صورت تمکن، ایجاد خواهد شد.

کد خبر 360369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.