نخستین خانه انصاف کشور در شهرضا تأسیس شده است

شهرضا - دادستان عمومی و انقلاب شهرضا گفت: فساد اداری به هر اندازه و به هر میزانی که باشد مخرب است، بنابراین مسئولان شهرستان و به ویژه دادگستری با هر نوع فساد اداری با قاطعیت برخور می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد محسنی‌اژیه امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار کرد: در فرهنگ مردم و آموزه‌های دینی راهکارهایی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

وی از برگزاری نخستین دوره میانجی‌گری در این شهرستان خبر داد و افزود: در قانون آیین دادرسی کیفری ایجاد مؤسسات میانجی‌گری پیش‌بینی شده است، اما تأسیس این مراکز به این شکل کارایی لازم را ندارد و نمی‌تواند در رفع اختلافات مؤثر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا تصریح کرد: برای اجرای صحیح میانجی‌گری باید از افرادی که نفوذ اجتماعی دارند، استفاده شود، این افراد با مقبولیتی که نزد همگان دارند، می‌توانند از بروز تنش‌های اجتماعی که منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود، جلوگیری کنند.

محسنی‌اژیه با بیان اینکه نخستین خانه انصاف کشور در شهرضا تأسیس شده است، تأکید کرد: این مسئله میزان گرایش مردم این شهرستان به رفع اختلافات از طریق میانجی‌گری ریش‌سفیدان و بزرگان فامیل را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: استفاده از ریش‌سفیدان و افراد با نفوذ اجتماعی به ویژه در رفع معضلات خانوادگی و پرونده‌های طلاق بسیار اهمیت دارد، زیرا در بعضی موارد با بروز تنش در خانواده‌ها، معضلات دیگری به جز طلاق نیز به وجود می‌آید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با تأکید بر ضرورت تقویت سازمان‌های مردم‌ نهاد، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از رسالت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باید به وسیله مردم انجام شود و سازمان‌های مردم‌ نهاد می‌توانند این وظیفه را انجام دهند.

محسنی‌اژیه با بیان اینکه باید با فساد اداری به هر میزان و هر مقدار که باشد قاطعانه برخورد کنیم، تصریح کرد: مقایسه وضعیت ادارات شهرضا با سایر ادارات در کشور، سلامت آن‌ها را تأیید می‌کند، اما باز هم نباید اجازه دهیم افرادی با سودجویی، خدمت دیگران را زیرسؤال ببرند و به منافع مردم آسیب بزنند.

 وی ادامه داد: اخیرا افرادی که در یکی از ادارات با یکدیگر تبانی کرده بودند، دستگیر شدند و برای تعدادی از آنان نیز کیفر خواست صادر شده است.

کد خبر 360191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.