نظام تامین اجتماعی به یک جراحی بزرگ نیاز دارد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جراحی بزرگ در نظام تامین اجتماعی را لازم و ضروری دانست و گفت: مجلس، دولت و رسانه ها به عنوان سه ضلع یک مثلث اگر وارد این موضوع شوند، می‌توانیم شاهد این تحول باشیم و این مسئله را حل کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی‌زاده اظهار کرد: این یک ابر چالش نیست بلکه یک مسئله بزرگ است و باید با یک گفت‌و گوی اجتماعی آن را حل کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه مسائل بازنشستگان را به مراجع، علما، مسئولان و همه کسانی که فکر می‌کردیم می توانند راهگشا باشند، گفته‌ایم، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که به جمع‌بندی رسیده‌ایم، این است که به تشکل‌ها و کانون ها به عنوان مرجع های اجتماعی محوری، جنبه رسمی داده و شکل‌دهی تشکل‌های رسمی استان‌ها را آغاز کنیم.
وی ادامه داد: دراین صورت اختیارات صندوق بازنشستگی کشوری را به این تشکل‌ها واگذار می‌کنیم، شهرستان‌ها نیز اگر شرایط لازم و قانونی را داشته باشند از آن‌ها دریغ نمی‌کنم.
تقی‌زاده با اشاره به اینکه یک بسیج عمومی برای حل مسائل بازنشستگان لازم است، عنوان کرد: سازمان‌ها و ادارات نباید درهای خود را به روی بازنشستگان خود ببندد و باید تا زمانی که بازنشسته در قید حیات است، با تکریم و احترام پذیرای این عزیزان باشند و به اندازه شاغلان خود، از بازنشسته حمایت و تسهیلات ارائه کند.
تقی زاده با اشاره به اینکه برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها تکریم بازنشستگان و ارائه خدمات هماهنگ کارکنان و بازنشستگان را اجرا می کنند، تصریح کرد: برخی از ارگان‌ها نیز این توجه را ندارند و باید درهای خود را به روی بازنشستگان باز کرده و برای آن‌ها برنامه‌های متنوع داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه هر سه ماه یک بار یک نشست را با بازنشستگان در کشور خواهیم داشت، گفت: هر سال چهار برنامه برای بازنشستگان با حمایت بانک صادرات اجرا می کنیم و مدیرانی که بازنشستگان را حمایت و تکریم می‌کنند تجلیل می‌شوند.
تقی‌زاده از اجرای برنامه‌های متنوع برای درمان بازنشستگان خبر داد و گفت: این فرهیختگان باید از منزل درمان را آغاز کنند، برنامه‌های ویژه‌ای را با همکاری سازمان تامین اجتماعی داریم و باید مشترکات خود را با سازمان‌های ذیربط خودمان حفظ و در جهت آسایش بازنشستگان به کار گیریم.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بازنشستگان حقوقی کم‌تر از سه میلیون تومان دارند، گفت: امروز باید بازنشستگان را حمایت کنیم تا فردا زمانی که نوبت به ما رسید، از ما نیز حمایت شود.

کد خبر 360025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.